showTop
× Search
Máte před sebou východní kardinální znak. Na cestě do přístavu je jeho obeplutí pro vás zajížďka. Musíte ho obeplout? Východní kardinální znak říká, že na východ od něj je splavná voda. To je jednou dané. Musí to však tak být vždy? Není možné si někdy zkrátit plavbu a obeplout ho jinak? Záleží na mnoha okolnostech, ale možné to je. pokud víme, co děláme. Na bóje je nutné hledět tak, že jsou určeny pro veškerý provoz na moři. Jak pro gumák dlouhý 4 metry, tak pro tanker naložený ropou až po strop. Nemáme jiné kardinály pro velké lodě a jiné pro malé. Zatímco tanker by se musel vyhnout východnímu znaku z východu, gumák třeba nemusí bóje zajímat. Tak jak tedy? Abychom věděli, jak můžeme se svojí lodí proplout kolem bóje, musíme znát ponor lodě a k tomu vše konzultovat s mapou. Mapa je vždy pro nás základní pomůckou. Může se stát, že po konzultaci s mapou zjistíme, že na místě je pro naši loď dostatek vody a nemusíme se bóje všímat.  Už jsme si tedy řekli dva...

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...

Poslední videa


Závodní jachting

Nejrychlejší závod kolem světa odstartoval
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Nejrychlejší závod kolem světa odstartoval

Včera po poledni odstartoval z Brestu nejrychlejší závod kolem světa Arkea Ultim Challenge. Sólový. Během první noci trimarany dosahovaly rychlosti až 45 uzlů.

Šestice startujících se vydala na cestu včera ve 1330. Od té doby již ukrojily z porce, kterou mají před sebou 400 mil. Finisterre za zádí, vedoucí pětice se řítí rychlostmi nad 30 uzlů k Madeiře. Zaostává pouze o pár generací starší trimaran Adagio Erica Perona. Nyní ztrácí na prvního 109 mil.

Situace se však velmi rychle zamotá. Vítr se stočí do úst a zeslábne k nule. Nevelký pás příznivého NW větru severně od Madeiry je až za oblastí vyššího tlaku vzduchu. V cestě na jih pak bude stát tlaková výše mezi Madeirou a Kanáry. Zdá se, že do pasátu povede cesta buď překonáním bezvětří ve výši, to může být velmi zdlouhavé, nebo úzkým koridorem NE větru, který se táhne na SW od Madeiry. Vzhledem k nutnosti stále halzovat by se jednalo o extrémně fyzicky náročnou trasu. Navíc pás větru mezi dvěma výšemi je velmi úzký, bezvětří na obou stranách cesty. Z dnešního pohledu to vypadá na cestu minovým polem.

V této chvíli za sebou mají závodníci Biskaj. Vítr byl nestálý, proto byla třeba neustálá pozornost. Navíc závodníci proplouvali oblastí s velmi hustým provozem. Moc se tedy nevyspali. Vedení závodu hlásí po první noci maximální rychlosti kolem 45 uzlů. Takovou rychlostí plavba kolem světa rychle ubývá.

Na čele pluje Maxi Edmond de Rothschild, před SVR Lazartigue a Sodebo Ultium 3, Banque Populaire XI, Actual Ultim 3 a Adagio. Rozdíl mezi prvním a čtvrtým místem je 10 mil.

Polohu lodí najdete zde.

 

602

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu