showTop
× Search
Na pobřeží nalezen záchranný ostrůvek s ostatky dvou těl
Daniel Vodička
/ Kategorie: Bezpečnost

Na pobřeží nalezen záchranný ostrůvek s ostatky dvou těl

Na pobřeží ostrova Sable byl vyplaven záchranný ostrůvek s ostatky dvou těl. Pravděpodobně se jedná o posádku jachty Theros, která zmizela minulý měsíc při plavbě z Halifaxu na Azory.

Stále probíhá identifikace nalezených těl, ale policie věří, že jde o sedmdesátiletého Bretta Clibberyho a o 10 let mladší Sarah Packwood. Záchranný ostrůvek byl nalezen na pobřeží ostrova Sable, asi 160 námořních mil východně od Halifaxu, ze kterého vypluli. Dvojice na jachtě Theros měla před sebou 1600 mil k Azorským ostrovům.

Jachta Theros z Halifaxu vyplula 11. června. Poslední zprávu obdrželi jejich blízcí o dva dny později. Podle této komunikace měli dorazit na Azory 2. července. Poslední zaznamenaná pozice jachty byla jihovýchodně od Sable Island.

Na začátku července bylo po jachtě spuštěno pátrání, do kterého se zapojil mimo jiné i letoun CC-130 Hercules. 4. července bylo bezvýsledné hledání ukončeno. Až 10. července byl nalezen záchranný ostrůvek na pobřeží Sable Island.

Ačkoli nevíme, k čemu na palubě jachty došlo, tento případ znovu upozorňuje na nutnost vybavení jachty tzv. grab bagem, ve kterém by kromě jiného měly být uloženy i komunikační prostředky. Záchranný ostrůvek sice posádku jachty zachrání před utonutím, ale není-li možné z něj spustit nouzové volání, může jen prodloužit trápení. Součástí grab bagu by měla být mimo jiné nabitá ruční VHF. V jeho těsné blízkosti, nejlépe vedle hlavní lukny, pak EPIRB bóje. Otázkou samozřejmě je, jestli nevybavit grab bag také zařízením PLB. Pro sichr. Grab bag musí být v lodi umístěn tak, aby bylo možné po něm v případě opuštění jachty jednoduše sáhnout. 

Na jednu stranu se to může zdát jako vyhozené peníze. Dokud se nic nestane. Ve chvíli nouze však může jít o jedinou dostupnou cestu, jak dát o své situaci vědět. Světlice jsou v tomto směru přeci jen méně účinné.

Je to jako s bezpečnostními pásy v autě. Ve většině případů nejsou nikdy zapotřebí...

Předchozí článek Blbost je věčná, láhev šampaňského nerozbitná a plavba ve skluzu se pokutuje
Další článek Klasické kurzy a dvě zajímavé novinky na podzim 2024
Vytisknout
1669

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Hlavolam jménem vinšna

Vinšna, kapestan, ten naviják v kokpitu, je základem současné jachty plující na plachty. Běžná pomůcka. Stále se ale setkáváme s chybami při jejím použití. Jak se chyb vyvarovat?

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu