Kurzy přístavních manévrů za jakéhokoli počasí
Dnes pomalu končí druhý týden kurzů přístavních manévrů. Na kurzech se nám zatím vystřídalo téměř 50 zájemců o zdokonalení se v manévrech (nepočítám kapitánské kurzy, které jsme měli v březnu). Dva týdny jsme absolvovali na 3 lodích, příští týden to bude jachet pět.
Na každém ze čtyř kurzů, které máme za sebou, se nám podařilo splnit vše, co jsme měli v plánu. Počasí navzdory, je možné říci. Užili jsme si i bóru, která nedaleko od Zadaru dosahovala ke 100 uzlům. V Zadaru to bylo výrazně méně, přesto se jednalo o podmínky, které měli z hlediska kurzu daleko k ideálu. Daleko k ideálu ale neznamená, že by se netrénovalo. Vždy jsme našli možnost něco a někde nacvičovat
Včera jsme pro změnu trénovali v jugu, které v poryvech dosahovalo ke 30 uzlům. Nejprve klasické zajíždění, později zajíždění zádí k molu s přídí na kotvě v bočním větru. Prudké deště spojené s přechodem fronty přišly až večer po skončení našeho denního programu. Naštěstí. Stejnou kliku však neměla naše další loď na kurzech, na které probíhal kurz noční plavby a kotvení. Jejich bouřlivá noční plavba se podepsala na obsahu žaludku jednoho z účastníků kurzu.
Nyní se vracíme do Zadaru, kde si ještě každý ze studentů vyzkouší zajetí do nejtěsnější maríny na Jadranu, která se jmenuje Tankerkomerce. Zítra výměna posádek a další kolo kurzů začne hned odpoledne..
S jarními přístavními manévry v Chorvatsku budeme končit až na konci dubna. Nadále budou pokračovat kurzy manévrů v Praze. Zájemci o kurzy přístavních manévrů v Chorvatsku se mohou přihlásit na naše podzimní kurzy.
540
Související články
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.
Kurz na kapitánský průkaz C
Kurz na kapitánský průkaz C
Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli nejasností.