Kurz přístavních manévrů na Lipně
Společnost KWS ve spolupráci s Lodními novinami připravila předsezónní teoreticko-praktický kurz přístavních manévrů na Lipně. Jednodenní kurz proběhne již o víkendu 27. - 28. dubna.
Pro mnohé jachtaře jsou manévry v přístavech a v marínách zdrojem stresu, nechtěné pozornosti a případně i materiálních škod. Proto jsme připravili s KWS kurz, na kterém se nejen utvrdíte v dovednostech, které již máte, ale navíc se naučíte mnoho nového. Kurz vás zbaví stresu v situacích, které jsou pro vás na palubě nezbytné.
Před začátkem jachtařské sezóny se účastníci kurzu naučí manévrovat s jachtou v těsných prostorech přístavů a marín. V první teoretické části se budou probírat zákonitosti pohybu jachet při plavbě na motor, vyvazování jachet, pohyb jachty ve větru a v proudu, uzly, celá řada základních manévrů a některé způsoby zajetí k molu, které s jachtou předvede jen málokdo.
Během praktické části se na palubě vystřídají skupiny, které si vyzkouší naučené přístavní manévry s instruktorem v praxi. Kurz je rozdělen na dvě skupiny, jedna se zúčastní sobotního běhu, druhá bude na programu v neděli.
Kurz bude doplněním úspěšné knihy Přístavní manévry.
Více se o kurzu dozvíte zde. Přihlásit se můžete u KWS mailem, nebo telefonem na čísle +420 733 547 260.
8463
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?