Daniel Vodička / pondělí 5. září 2016 / Kategorie: Novinky Kdy potkáme v Chorvatsku toto? Foily se stávají pomalu normou. A nejen u závodních lodí. Toto už je katamaran, který si můžeme koupit i my. Tedy my ne, ale vy možná ano. A třeba se s ním potkáme i v Chorvatsku. 46 stop dlouhý katamaran s foily DNA F4 je one-design racer, který by měl být schopen i offshore plaveb. Na cesty přes Atlantik to sice zatím nevypadá, ale kdo sebere odvahu, může být na druhém břehu nebývale rychle. Maximální rychlost je uváděna přes 35 uzlů. Měl by být schopen se udržet na foilech i na vlnách. První F4 je nyní dokončen a je přepravován z Holandska do USA, kde proběhne rozsáhlé testování. Doufejme, že s lepším koncem, než tomu bylo u Gunboat G4. Při výrobě katamaranu musela loděnice DNA hledat ideální kombinaci spolehlivosti, bezpečnosti a nízké hmotnosti. Hlavně bezpečnost bude zřejmě hlavním faktorem úspěchu atraktivní jachty. Vynikající pocit z letu na foilech nemusí být dostatečný proto, aby finančně dostatečně saturovaní kupci riskovali zranění na nestabilní platformě. Pro tuto one-design třídu se připravuje seriál závodů Tour de Foil. V Chorvatsku tedy asi tento podzim ještě ne, ale foily jsou na cestě vzhůru a třeba již příští rok. Možná se na nich jednou pojede i Česká námořní rallye... Parametry Celková délka 14,20 m Šířka 6,95 m Ponor 1,90 m Výška stěžně 21,35 m Nádrže na vodu 210 l výška v salónu 1,65 m Výkon motoru 10 HP elektromotor Torqeedo, zatahovací Plocha plachet 108 m2 Cena od POA Více DNA Předchozí článek Naši s Hebe IV na Gardě Další článek Mohu otočit kormidlem a odplout od mola? Vytisknout 4249 Tagy: foilkatamaranG4 Související články A není to nízko, Antone Pavloviči? A není to nízko, Antone Pavloviči? Kotvíme u Vrgady, nedaleko motorák honí grupu delfínů a od Biogradu se blíží katamaran s vytaženou hlavní plachtou. Ráhno posazené tak šeredně vysoko, že hlavaska připomíná spíše jen větší japonskou vlajku bez rudého středu. Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa Preferujete-li na své dovolenkové plavby katamaran, máme pro vás poslední volná místa na jarním kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. Všechny letošní kurzy byly beznadějně vyprodané a na příští rok zbývají jen jednotlivá místa. Asi to děláme dobře... Když nevíš co, opustíš loď? Když nevíš co, opustíš loď? Na Šoltě v přístavu Maslinica se potopil katamaran. Došlo k tomu v pátek. Vyvázán byl u mola proti maríně, na severní straně zátoky. Zajímavý je příběh, který za potopením je.
A není to nízko, Antone Pavloviči? A není to nízko, Antone Pavloviči? Kotvíme u Vrgady, nedaleko motorák honí grupu delfínů a od Biogradu se blíží katamaran s vytaženou hlavní plachtou. Ráhno posazené tak šeredně vysoko, že hlavaska připomíná spíše jen větší japonskou vlajku bez rudého středu.
Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa Preferujete-li na své dovolenkové plavby katamaran, máme pro vás poslední volná místa na jarním kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. Všechny letošní kurzy byly beznadějně vyprodané a na příští rok zbývají jen jednotlivá místa. Asi to děláme dobře...
Když nevíš co, opustíš loď? Když nevíš co, opustíš loď? Na Šoltě v přístavu Maslinica se potopil katamaran. Došlo k tomu v pátek. Vyvázán byl u mola proti maríně, na severní straně zátoky. Zajímavý je příběh, který za potopením je.
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled čtvrtek 14. listopadu 2024 Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude...
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe Jak nerozlámat loď při Vendée Globe čtvrtek 14. listopadu 2024 Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi...
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! středa 13. listopadu 2024 Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? čtvrtek 14. listopadu 2024 To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu...
Vyplutí z maríny při bočním větru Vyplutí z maríny při bočním větru středa 13. listopadu 2024 Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné...
Kurz na kapitánský průkaz C Kurz na kapitánský průkaz C úterý 12. listopadu 2024 Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...