Daniel Vodička / pondělí 9. května 2022 / Kategorie: Technika plavby Již dnes online přednáška o kotvení Již dnes večer od 19:00 proběhne online přednáška Jak bezpečně kotvit. Ještě máte možnost se přihlásit, půjde o poslední přednášku o kotvení před letní sezónou. O kotvení se dozvíte první i poslední. Myslím o bezpečném kotvení... Také se dozvíte, kde se dělají nečastější chyby a proč kotvy tak často nedrží. Naučíme vás kotvit a vaše plavby budou bezpečnější, zajímavější a romantičtější. Tento týden máme připravenu také přednášku o častých i méně častých problémech na palubě a o jejich řešení. Předchozí článek Záchrana po 66 hodinách v moři Další článek Prodá se ostrov… Vytisknout 2524 Tagy: kotvakotvení Související články Kotvení na velkých hloubkách Kotvení na velkých hloubkách Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu. Kolik je třeba kotevního řetězu Kolik je třeba kotevního řetězu Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů? O nebezpečí kotvení v mořské trávě O nebezpečí kotvení v mořské trávě To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.
Kotvení na velkých hloubkách Kotvení na velkých hloubkách Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu Kolik je třeba kotevního řetězu Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě O nebezpečí kotvení v mořské trávě To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled čtvrtek 14. listopadu 2024 Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude...
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe Jak nerozlámat loď při Vendée Globe čtvrtek 14. listopadu 2024 Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi...
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! středa 13. listopadu 2024 Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry pátek 15. listopadu 2024 Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších...
Co dokážu/nedokážu s jachtou? Co dokážu/nedokážu s jachtou? pátek 15. listopadu 2024 Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? čtvrtek 14. listopadu 2024 To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu...