showTop
× Search
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle. Na jaro jsme vypsali praktický kurz na C. Na palubě jen 4 účastníci, každý s vlastní kajutou. Jíná úroveň kurzu, než jaké jsou u nás běžné. Maximální intenzita a pohodlí.  Průkaz způsobilosti C vydávaný ministerstvem dopravy má platnost do 16 metrů délky jachty a do vzdálenosti nejvýše 20 námořních mil od pobřežní linie, pokud síla větru nepřesáhne 6 stupňů Beaufortovy stupnice. To mnohým jachtařům nestačí. Chtějí plout dále, na větších jachtách, ale také za silnějšího větru. K tomu již je zapotřebí průkaz způsobilosti B určený pro jachty do délky 24 metrů a do vzdálenosti 200 mil...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

Jen velmi krátký rekordní pokus
Daniel Vodička
/ Kategorie: Jules Verne Trophy

Jen velmi krátký rekordní pokus

Letošní zima rekordním pokusům kolem světa nepřála. Dva týmy čekaly již dlouho na správnou předpověď, ta ale nepřicházela. Až včera přišla najednou zpráva, že trimaran Maxi Edmond de Rothschild vyplouvá a cílem je zisk Jules Verne Trophy.

Startovní čáru u ostrova Ouessant protnul trimaran ve 1409 francouzského času. Z moderní generace foilujících trimaranů je Maxi Edmond de Rothschild nejstarší. Prošel ale mnoha modifikacemi a je považován za nejspolehlivější. Na palubě šestičlenná posádka vedená dvojicí hvězd Charles Caudrelier a Franck Cammas.

Tým čekal na vhodnou předpověď od konce roku. Letošní zima však není rekordům nakloněna. Nakonec včera vyplul do netradičních podmínek. Běžně se vyplouvá do větru severních směrů. Tentokrát tým zvolil naprosto odlišnou situaci. Na první den byl na programu jihovýchodní vítr, který měl sílit a před frontou se stáčet k jihu, aby se za ní otočil k západu. Znamenalo by to, že by se trimaran na úrovni Azor dostal do fronty, odhalzoval by a zamířil k jihu. Následovalo by proplutí hřebenu tlakové výše a pak už severovýchodní pasát. Vzhledem k pozici daleko na západě by až k tišinám mohl trimaran plout bez obratu.

Takový byl plán, ten ale nevydržel dlouho. Po necelých 10 hodinách trimaran otáčí a míří zpět. Na vině je nespecifikovaná závada na generátoru. Tým míří na základnu v Lorientu. Po opravě bude pokračovat přerušené čekání na další vhodný okamžik ke startu. V programu je čekání až do začátku března.

Připomínám, že rekord má hodnotu 40 dnů, 23 hodin a 30 minut. V roce 2017 ho vytvořil Francis Joyon se svým týmem na nefoilujícím trimaranu IDEC Sport, který byl spuštěn na vodu v roce 2006. V dnešní stále se měnící době je to jachta z prehistorie. Stále však nepřekonaná…

Kartografie zde.

442

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu