showTop
× Search
Jedou naši na medaili?
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Jedou naši na medaili?

V sobotu odstartoval z Malty jubilejní 50. ročník Middle Sea Race. Na startu bylo 5 českých a jedna slovenská posádka. Podaří se zopakovat předchozí úspěchy?

 Na Maltě již v minulosti slavily týmy Tři sestry a Hebe. Tentokrát je želízek v ohni více, ale také je větší počet startujících. Letošních 130 jachet je rekordem závodu.

Daring Sisters

Z našich se zatím nejlépe vede nejrychlejší jachtě Daring Sisters. U Stromboli je po přepočtu časů ve své kategorii v handicapu ORC na bronzové příčce, jen o 37 sekund za druhou Lunz am Meer. Také v IRC Class 4 je zatím Daring Sisters bronzová. V celkovém pořadí IRC je to 13. místo a celkově v ORC zatím devítka.

Bohemia Praha Debra

Nedaleko za Třemi sestrami pluje naše druhá jachta Bohemia Praha Debra vedená Milanem Koláčkem. Je to Figaro, na kterém Milan již dříve závodil ve Francii, které je upravené do handicapu. U Stromboli byla jachta v ORC celkově na 21. místě, v IRC ještě o 3 příčky zpět. Ve své kategorii je to v IRC 4. místo a v ORC dokonce bronz. Odstupy za soupeři vpředu jsou neveliké. A nejlepší chvíle by pro tento náš málo početný tým (4 na palubě) měly teprve přijít na západní straně Sicílie, kde se popluje v silném větru na zaďák. Tam by Bohemia Praha Debra mohla letět. První náznaky svého potenciálu předvedla západně od Stromboli, kde stabilně dělala přes 10 uzlů.

Hebe V

Nedaleko zpět se drží tým Hebe V. U Stromboli byl v IRC ve své třídě jen o místo za Bohemia Praha Debra. Celkově to znamenalo 31. příčku v IRC. V ORC je to celkově 15. místo.

Cassiopeia-Gumotex

Těžší vahou je Dufour 500 Cassiopeia-Gumotex, která ještě není u Stromboli. V Messině to bylo 58. místo.

Giulia

Mezi našimi týmy je i jeden, který se vrací na Maltu. Je to tým Giulia. Vzhledem k očekávaným podmínkám se rozhodl v závodu nepokračovat a raději šetřit naši nejmenší startující jachtu pro další závody. Přeci jen jde o křehký stroj, který je postaven spíše do slabšího větru kolem bójí.

More Amore

Ve středu startovního pole se drží také slovenská jachta More Amore Michala Kelemena. U Stromboli je v ORC 54. a v IRC 68.

Co čeká dále?

Podle předpovědi by se měl nyní vítr stočit k západu a zeslábnout. Západní vítr by měl déle vydržet u břehů Sicílie. Od severu by se mělo rozšířit bezvětří středu tlakové níže. Od severovýchodu by se měl zvednout nový zadní vítr. Během zítřka zesílí až na 30 uzlů a následně znovu na severu Sicílie zeslábne. Jihozápadně od Sicílie vydrží severní vítr. Kdo bude dříve za ostrovem Favignana, bude svým soupeřům ujíždět.

Předchozí článek Hyveco a Twinky, Brno vítězí
Další článek Vliv pozice propeleru na manévrování jachty 3
Vytisknout
3931

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu