Daniel Vodička / úterý 8. srpna 2017 / Kategorie: Novinky Grand Soleil 52LC Sháníte-li novou padesátku na pohodlný cruising po světových mořích, tak zpozorněte. Je tu Grand Soleil 52LC. Známá italská loděnice se dlouhá léta soustředila na jachty určené pro sportovní plavbu. Mnohé z nich si na svá konta připsaly tituly z evropských i světových šampionátů. V posledních letech loděnice rozšířila výrobu o řadu long distance cruiserů. S prvním modelem 46LC slavila loděnice úspěch v roce 2015, kdy získala ocenění Evropská jachta roku v kategorii Luxury Cruiser. Dnes je tu vlajková loď 52LC. Nová jachta je navržena s trojicí rozměrných kajut v podpalubí a s možnou instalací kajuty pro posádku v přídi. Každá z kajut je vybavena vlastní toaletou. Místo levé zadní toalety je možné instalovat čtvrtou kajutu s palandami. Prostorný moderní interiér je velmi dobře osvětlen, v trupu najdete moderní veliká okénka. V zádi jachty může být umístěna garáž na pomocný člun, která se velmi dobře hodí i na uložení dnes moderních paddleboardů. Díky dnes používaným zapuštěným luknám a lanům vedeným pod palubou, se může posádka pohybovat po palubě bez překážek. Čelen na přídi je vhodný nejen pro instalaci kotvy, ale i pro upevněění genakeru či Code 0. Při dlouhých plavbách je posádka jachty ráda za každý litr vody v zásobě. Proto je kapacita standardních nádrží na vodu 900 l a naftu je k dispozici 300 l. Parametry Celková délka 17,05 m Délka trupu 16,10 m Délka na vodorysce 14,92 m Šířka 4,90 m Ponor 2,45 / 2,10 m Výtlak 16 900 kg Balast 5 600 kg Nádrž na palivo 300 l (425 l) Nádrž na vodu 900 l Výkon motoru 75 HP (110 HP) Plocha plachet 149 m2 Design Marco Lostuzzi Více zde Předchozí článek Pozor na pokuty na moři Další článek Chaos Vytisknout 3262 Tagy: novinkaGrand Soleil Související články Loděnice Beneteau představila novou First 30 Loděnice Beneteau představila novou First 30 Loděnice Beneteau představila připravovanou novinku First 30. Sportovní jachta s velkým potenciálem, zajímavou cenou a skvělým rodokmenem. Otevřený nebo uzavřený kokpit? Otevřený nebo uzavřený kokpit? Krásné nové jachty s hladkou palubou, nízkou nástavbou a elegantním otevřeným kokpitem. Na druhou stranu jachty IMOCA, kde je již kokpit téměř dokonale uzavřený. Co je správné, má být kokpit otevřený, nebo zakrytý? Nová Sun Odyssey 380 Nová Sun Odyssey 380 Francouzská loděnice Jeanneau uvolnila první obrázky chystané novinky, kterou bude jedenáctimetrová Sun Odyssey 380. Loděnice přináší svoje úspěšné řešení se sníženými ochozy na zádi i do světa jachet pod 40 stop.
Loděnice Beneteau představila novou First 30 Loděnice Beneteau představila novou First 30 Loděnice Beneteau představila připravovanou novinku First 30. Sportovní jachta s velkým potenciálem, zajímavou cenou a skvělým rodokmenem.
Otevřený nebo uzavřený kokpit? Otevřený nebo uzavřený kokpit? Krásné nové jachty s hladkou palubou, nízkou nástavbou a elegantním otevřeným kokpitem. Na druhou stranu jachty IMOCA, kde je již kokpit téměř dokonale uzavřený. Co je správné, má být kokpit otevřený, nebo zakrytý?
Nová Sun Odyssey 380 Nová Sun Odyssey 380 Francouzská loděnice Jeanneau uvolnila první obrázky chystané novinky, kterou bude jedenáctimetrová Sun Odyssey 380. Loděnice přináší svoje úspěšné řešení se sníženými ochozy na zádi i do světa jachet pod 40 stop.
Vynikající film na dnešní večer Vynikající film na dnešní večer pondělí 23. září 2024 Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The...
ČANY Offshore Cup odstartován ČANY Offshore Cup odstartován pondělí 16. září 2024 V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...
Palagruža Cup Palagruža Cup čtvrtek 12. září 2024 Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Když třepe zadní lem plachty Když třepe zadní lem plachty pondělí 23. září 2024 Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy pondělí 23. září 2024 Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.
Zkusíme to, uvidíme Zkusíme to, uvidíme neděle 22. září 2024 Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo.