showTop
× Search
Grand Soleil 34
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky

Grand Soleil 34

Kdo miluje rychlost, musí se hned zamilovat do nové Grand Soleil 34. Navazuje na tradici skvělých sportovních lodí, které loděnice vždy nabízela.

Chcete-li rychlost, musíte šetřit hmotností. Platí to všude a na lodích dvojnásob. Zde se dostáváme do úzkých. Hezký a pohodlný interiér jachty se obvykle neslučuje s nízkou hmotností. Mnoho metrů těžké překližky znamená stovky kilogramů navíc. 

V Grand Soleil vychýlili rovnováhu mezi atraktivním interiérem a rychlostí mírně na stranu rychlosti. To ale neznamená, že je podpalubí ošklivé. Jen jsou místo těžkého dřeva použity sendvičové materiály a dřevo jen dotváří vzhled v detailech. Vzhled interiéru je akceptovatelný i pro puritánštější jachtaře a výsledkem je ušetřená hmotnost. Proti známé Elan 360 je úspora hmotnosti téměř půl tuny. K tomu má navíc nová čtyřiatřicítka o 900 kg balastu více! To je výrazný rozdíl ve stabilitě. A tedy i výkonu.

Pro výkon lodi je důležitá nejen stabilita daná balastem na kýlu, ale i stabilita tvarová, která je daná mimo jiné šířkou trupu. Také zde je na tom GS 34 dobře. Nevelká jachta je široká 3,60 m. Zde se výkon snoubí s komfortem v podpalubí. Šířka dodává výkon a zároveň i prostor v podpalubí. 

Kokpit jachty je spíše než na rodinné projížďky optimalizován na regaty. Prostor v kokpitu je ideální pro závodní posádku, která se zde bude snadno pohybovat. Kormidelník navíc ocení citlivou pínu v ruce. Šestice vinšen v kokpitu nevyžaduje při regatě kompromisy a hledání, kam s kterou otěží. Pokud by se majitel rozhodl pro sólovou plavbu, bude mít potřebné otěže hlavní plachty při ruce. 

Konstrukce trupu je sendvičová s PVC pěnou uvnitř. Hlavní konstrukční prvky nábytku jsou také laminátové. Interiér je lehký, světlý, čistý, snadno udržovatelný a velmi otevřený. To se nemusí líbit všem, ale vzhledem k tomu, že jde o sportovně laděnou jachtu, vypadá interiér výborně.

 
Na závěr ještě, jak si jachta vede rychlostně. Podle polárního diagramu to vypadá, že v úhlu 44° na skutečný vítr o rychlosti 12 uzlů přesáhne rychlost lodě 7 uzlů. Navíc je možné stoupat ještě ostřeji. Na zadobok se ve 22 uzlech větru rozlétne až nad 13 uzlů.

Parametry

Celková délka

10,70 m

Šířka

3,60 m

Ponor

2,18 m

Balast

2200 kg

Výtlak

4900 kg

Plocha hlavní plachty

40 m2

Gena

31 m2

Asymetrický spinaker

110 m2

Design

Skyron

Základní cena

139 000 EUR bez DPH

Více

www.grandsoleil.net

 

 

 

Předchozí článek Proč použít záměrnou chybu?
Další článek Vrah vítěze Amerického poháru dopaden
Vytisknout
3029

Dokumenty ke stažení

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Když třepe zadní lem plachty

Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu