showTop
× Search
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle. Na jaro jsme vypsali praktický kurz na C. Na palubě jen 4 účastníci, každý s vlastní kajutou. Jíná úroveň kurzu, než jaké jsou u nás běžné. Maximální intenzita a pohodlí.  Průkaz způsobilosti C vydávaný ministerstvem dopravy má platnost do 16 metrů délky jachty a do vzdálenosti nejvýše 20 námořních mil od pobřežní linie, pokud síla větru nepřesáhne 6 stupňů Beaufortovy stupnice. To mnohým jachtařům nestačí. Chtějí plout dále, na větších jachtách, ale také za silnějšího větru. K tomu již je zapotřebí průkaz způsobilosti B určený pro jachty do délky 24 metrů a do vzdálenosti 200 mil...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

Drama až na cílovou čáru
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Drama až na cílovou čáru

Rolex Sydney Hobart letos rozhodly poslední metry v bezvětří na Derwent River. Andoo Comanche většinu závodu vedla. Sto mil od cíle ještě o 11 mil. Nakonec však zvítězila o necelou minutu LawConnect.

51 sekund dělilo v cíli Law Connect od Andoo Comanche. Jde o druhý nejtěsnější dojezd v historii závodu. V roce 1982 dělilo v cíli jachty Apollo a Condor jen 7 sekund. Byla to přitom LawConnect, která dotahovala ztrátu. Vítr v Derwent River zeslábl až k nule a Andoo Comanche v bezvětří sledovala, jak se na ni dotahuje LawConnect.

Jachty se posouvaly k cíli rychlostí zdatného plavce. Třikrát nebo čtyřikrát se pořadí na čele změnilo. Nakonec však šla do čela LawConnect, která má z posledních let na svém kontě 3 druhá místa.

Poslední míle závodu vyžadují zcela jiné vlastnosti než většina závodu na otevřeném moři. Výkonné široké speciály se v bezvětří lepí k hladině a vysoký výkon trupu je k ničemu. Je třeba sebrat poslední zbytky sil a zabojovat s tím, co mají posádky k dispozici.

A taky, samozřejmě, mít trochu toho štěstíčka…

Polohu lodí najdete zde.

557

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu