showTop
× Search
Dostupná extravagance z Polska
Jan Koukal
/ Kategorie: Motorové jachty

Dostupná extravagance z Polska

Novou motorovou jachtu Virtue V10 její polský výrobce nabízí v několika variantách. Kdo se cítí dobře, když má z čeho vybírat, toho jistě potěší široká paleta motorizace, která ostatně čítá i volbu mezi benzínovým a elektrickým pohonem. S nejsilnější benzínovou motorizací loď pluje maximální rychlostí 50 uzlů. To umožňuje inovativní trup.

 

Zásadní předností jachty má být podle výrobce trup patentované koncepce Petestep od stejnojmenné švédské firmy. Tento koncept spočívající v netradičním stupňování trupu vyšel z nápadu nadšence a závodníka na motorových lodích Petera Bjerstena. Při plavbě a sledování gejzírů vody šplouchajících do vzduchu kolem trupu ve tvaru hlubokého V razícího si cestu vpřed jej napadlo, zda by tuto energii nebylo možné využít pro pohyb plavidla. Od roku 2017 na základě jeho idey ve Švédsku vznikají trupy s dolu vytočenými ostrými stupni na bocích, přičemž směrem od přídě k zádi jsou v trupu vymodulovány další „schody“, které dále plavbu zefektivňují. V případě lodě Virtue V10 je toto pojetí trupu údajně zodpovědné za snížení spotřeby paliva až o 30 procent při plavbě stejnou rychlostí jako s konvenčním trupem. Přispívá rovněž hladkému a tiššímu provozu i na rozbouřené vodě.

Vnitřek trupu Virtue 10 je navržen tak, aby se do něj vešly akumulátory Evoy, které umožňují elektrický pohon. V10 ve variantě Top (v nabídce je také model Open) je podle výrobce jedním z mála rychlých člunů speciálně navržených pro použití s elektrickými závěsnými motory. K podpoře hlavního nabíjecího systému využívá solární panely umístěné právě na hard topu.

Zájemce o konvenční motorové ústrojí uspokojí široká nabídka přívěsných benzínových motorů. Nejslabší variantu představuje jeden motor Mercury o výkonu 150 koní, nejsilnější jednomotorovou motorizací je varianta s jednotkou Yamaha o výkonu 300 koní. Kdo se raději spoléhá na dva agregáty, může sáhnout i po dvojici motorů Honda o výkonu á 250 koní.

Účinná konstrukce trupu V10 umožňuje použití menších motorů pro stejný zážitek z jízdy jako u výkonnějších variant s konvenčním trupem. V závislosti na zvoleném motoru může V10 dosáhnout maximální rychlosti přes 50 uzlů a cestovní rychlosti mezi 20 a 40 uzly.

Klimatizovaný interiér nabízí kabinu na přídi s elektrickou toaletou a sprchou. Základní cena je 227 tisíc eur.

 

Technické údaje:

Celková délka (bez motoru): 9,89 m

Šířka: 2,90 m

Výtlak: 2765 kg

Ponor: 0,85

Motorizace: 150-500 hp

Nádrž na palivo: 450 l

Elektrický pohon: Evoy Breeze, max 185 hp

Baterie: 2x IP67 vodou chlazené

Trup kompozit GRP

www.virtue-yachts.com

Předchozí článek Zamotaný černohorský příběh
Další článek Argentinský boháč svým boeingem monitoruje ilegální čínský rybolov
Vytisknout
437

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu