Dnes se rozhodne?
Bóra utichla. Tedy utichla… Utichla v maríně v Biogradu. Na moři je to jinak. Stále registrujeme poryvy přes 25 uzlů. Jindy by to asi nevadilo, podmínky jsou lepší než v minulých dnech, ale dnes na ranní poradě kapitánů se hlavy některých týmů (shodou okolností těch, které po pěti rozjížďkách jsou na stupních vítězů) začaly odkazovat na charterové smlouvy, ve kterých je zakázáno vyplouvat ve větru nad 24 uzlů. Jistě je to oprávněná poznámka.
No a takto to tady chodí. Jsou léta, kdy fouká tak málo, že i spinaker jen schlíple vlaje a místo závodění je to na koupání. Letos se počasí zbláznilo, na Jadranu zaútočil brutální podzim a počasí z pozdního léta skočilo rovnou do předvánoční kosy. Někteří závodníci by závodili, až by brečeli, jiní dávají přednost vybojované jistotě a do ničeho dalšího by se už raději nepouštěli. No a mezi tím vším je hlavní rozhodčí, který funguje jako hromosvod, do kterého se strefují ambice a přání všech závodníků.
Na zhodnocení situace by se asi nejlépe hodil chorvatský výraz, který není možné ve slušné společnosti překládat: Jebiga!
2703
Související články
Z Dubrovníku do Černé Hory
Z Dubrovníku do Černé Hory
Jirka Pacák při plavbě z Šibeniku na Maltu zajel také do Černé Hory, respektive do Boky Kotorské. Jak vypadala úřední mašinérie při plavbě mimo Evropskou unii?
Přístavní manévry 2026 s vlastní kajutou
Přístavní manévry 2026 s vlastní kajutou
Na jaro příštího roku jsme připravili dva termíny kurzů přístavních manévrů, na kterých bude mít každý účastník k dispozici vlastní kajutu. Je to novinka v naší nabídce.
Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále?
Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále?
Atraktivní třída First 36 má na České námořní rallye vážný problém. Včera spadl stěžeň na jachtě Multiklima a šušká se, že více, či méně poškozené by mohly být přední stěhy na několika dalších lodích? Co se stalo a jak z toho ven?