showTop
× Search
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky… V čele Transat Cafe L´Or ve tříde Class40 je stále severní skupina jachet vedená SNSM. Dostaly se ale do bezvětří a jsou rychle dotahovány loděmi na jihu v pasátu. Obě skupiny nyní dělí tlaková výše, oblast bez větru. To by mohlo být nadějné pro skupinu na jihu. Již zítra by měla být v čele vedoucí jachta jižní skupiny Seafrigo-Sogestran. Je ale třeba opatrnost. Dělat odhady bez routingového programu je ošidné. Na první pohled to špatně nevypadá, ale první pohled může být šalebný. Těmto jachtám stačí jen málo k tomu, aby se rozletěly po hladině. Jižní skupinu budou brzy čekat obraty po větru. Tím se její trasa ještě protáhne. Čelo této skupiny by mohlo setrvat ve stabilním pasátu, který bude od východu slábnout, Milan s Pierrem to budou mít na hraně. Za nimi by již vítr měl...

Poslední videa


Závodní jachting

Centomiglia pro naše
Ondřej Vachel
/ Kategorie: Ostatní regaty

Centomiglia pro naše

České týmy opět vybojovaly skvělé výsledky na jezeře Lago di Garda ve slavné regatě Centomiglia. Letošní ročník byl o trochu chudší na účast, na vině byl virus moru importovaný z nejmenovaného asijského města.

V závodě bojovalo 77 posádek v různých kategoriích a v handicapu ORC. Můžeme se zde setkat s okřídlenými speciály na foilech, přes námořní plachetnice, až po malé okruhovky. 

Regata startuje před marinou Bogliacio a trať vede přes celé jezero k Riva del Garda a poté zas zpět až na jížní cíp jezera a do cíle. Délka tratě je cca 53 NM. Garda je vyhlášeným rájem pro všechny milovníky větru, protože zde funguje krásný termický vítr, který zajišťuje ideální podmínky pro jachting či jiné sporty.  Letos Českou republiku zastupovaly týmy Bohemia Praha na lodi Sugar (Pavel Štolba, Milan Koláček, Ondřej Vachel) a tým Abrakadabra Jaroslava Sochora.

V 8:30 se startovalo v termickém větru o rychlosti 20-25 uzlů. Obě české posádky startovaly výborně.

Po startu tým Pavla Štolby zjistil, že je schopen držet rychlost s mnohem delšími trapézovými loděmi. Po čtvrthodině závodu bylo jasné, že je Sugar mezi stejně dlouhými loděmi na čele. Celou stoupačku až k Rivě se držela na krásném desátém místě celkově

Po obeplutí bóje v silném větru muselo padnout rozhodnutí, který spinaker půjde nahoru. Nakonec to byl největší asimetr (80 m2). Po pár minutách začal vítr uvadat a nastal boj o každý vzdech jako na českých rybnících. Naštěstí domácí podmínky jsou pro naše týmy dobrou školou. Po hodině se vítr otočil z jihu a naskočila tzv. Ora. Po ní se držel stále synoptický vítr dle předpovědi, který dosahoval maximálně 10 uzlů. Jízda na jižní cíp a až do cíle znamenala boj se slabým až žádným větrem ze všech směrů a neustálé měnění kitu za code O či solent.

Tým Bohemia Praha zvládnul objet trať za 16 hodin 2 minuty a 36 vteřin a najel cca 74 NM. Tímto časem vybojoval první místo ve skupině a celkové 22. místo.

Tým Jaroslava Sochora dojel v čase 18 hodin a 54 minut a obsadil druhé místo ve skupině a celkové 34. místo.

Výsledky zde.

V letošní podivné sezóně toho tým Bohemia Praha nemá mnoho za sebou, ale už se chystá na rok příští. Ve Francii se pracuje na nové týmové jachtě JPK 1030. Jachty této značky mají na svém kontě mnoho úspěchu a snad se bude dařit i Bohemia Praha. Na rozdíl od ostatních závodních jachet JPK bude mít nová týmová loď něco navíc.

Bude to sprcha a elektrický záchod…

3108

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu