Centomiglia pro naše
České týmy opět vybojovaly skvělé výsledky na jezeře Lago di Garda ve slavné regatě Centomiglia. Letošní ročník byl o trochu chudší na účast, na vině byl virus moru importovaný z nejmenovaného asijského města.
V závodě bojovalo 77 posádek v různých kategoriích a v handicapu ORC. Můžeme se zde setkat s okřídlenými speciály na foilech, přes námořní plachetnice, až po malé okruhovky.
Regata startuje před marinou Bogliacio a trať vede přes celé jezero k Riva del Garda a poté zas zpět až na jížní cíp jezera a do cíle. Délka tratě je cca 53 NM. Garda je vyhlášeným rájem pro všechny milovníky větru, protože zde funguje krásný termický vítr, který zajišťuje ideální podmínky pro jachting či jiné sporty. Letos Českou republiku zastupovaly týmy Bohemia Praha na lodi Sugar (Pavel Štolba, Milan Koláček, Ondřej Vachel) a tým Abrakadabra Jaroslava Sochora.
V 8:30 se startovalo v termickém větru o rychlosti 20-25 uzlů. Obě české posádky startovaly výborně.
Po startu tým Pavla Štolby zjistil, že je schopen držet rychlost s mnohem delšími trapézovými loděmi. Po čtvrthodině závodu bylo jasné, že je Sugar mezi stejně dlouhými loděmi na čele. Celou stoupačku až k Rivě se držela na krásném desátém místě celkově
Po obeplutí bóje v silném větru muselo padnout rozhodnutí, který spinaker půjde nahoru. Nakonec to byl největší asimetr (80 m2). Po pár minutách začal vítr uvadat a nastal boj o každý vzdech jako na českých rybnících. Naštěstí domácí podmínky jsou pro naše týmy dobrou školou. Po hodině se vítr otočil z jihu a naskočila tzv. Ora. Po ní se držel stále synoptický vítr dle předpovědi, který dosahoval maximálně 10 uzlů. Jízda na jižní cíp a až do cíle znamenala boj se slabým až žádným větrem ze všech směrů a neustálé měnění kitu za code O či solent.
Tým Bohemia Praha zvládnul objet trať za 16 hodin 2 minuty a 36 vteřin a najel cca 74 NM. Tímto časem vybojoval první místo ve skupině a celkové 22. místo.
Tým Jaroslava Sochora dojel v čase 18 hodin a 54 minut a obsadil druhé místo ve skupině a celkové 34. místo.
Výsledky zde.
V letošní podivné sezóně toho tým Bohemia Praha nemá mnoho za sebou, ale už se chystá na rok příští. Ve Francii se pracuje na nové týmové jachtě JPK 1030. Jachty této značky mají na svém kontě mnoho úspěchu a snad se bude dařit i Bohemia Praha. Na rozdíl od ostatních závodních jachet JPK bude mít nová týmová loď něco navíc.
Bude to sprcha a elektrický záchod…
3108
Související články
Severní, nebo jižní skupina?
Severní, nebo jižní skupina?
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nový spinaker je v čudu…
Nový spinaker je v čudu…
Další noc a další souboj. Spinaker ve vodě, dvouhodinová snaha o jeho vytažení na palubu. Podařilo se, ale plachta je v čudu. Koláček s Brasseurem pokračují v závodu Transat Cafe L´Or.
Pasát na dosah
Pasát na dosah
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem už cítí pasát. Ještě to ale není ono… Vítr začíná mít správný směr, ale je slabý. Ještě to není expres na západ. Zatím jen zadýchaná lokálka.
Brutální noc a závod s časem
Brutální noc a závod s časem
Koláček s Brasseurem míří na jih do pasátu. Za sebou mají brutální noc, vítr kolem 35 uzlů, rychlost lodě 20, 22 i 24 uzlů. Nemají nic suchého na sebe, před sebou Madeiru a důležitou pasáž ke Kanárům.
Kostky jsou vrženy
Kostky jsou vrženy
Startovní pole se rozdělilo. Milan Koláček, Pierre Brasseur a většina startovního pole míří na jih. Největší favorité závodu vsadili na severní variantu trasy. Co to znamená?