showTop
× Search
Asi nevyhraje soutěž krásy…
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky

Asi nevyhraje soutěž krásy…

S vysokou pravděpodobností nepůjde o nejhezčí jachtu roku. Má ale svá pozitiva a svoji klientelu si tak najde. Jde o větší sestru známé Mojito 650.

Ve 30. letech dvacátého století panovalo (alespoň v Anglii) přesvědčení, že elegance u jachet = rychlost. Američané je sice při Americas Cupu přesvědčili o opaku, ale v té době se jednalo o drobné rozdíly. Nikdo by si tenkrát nedovolil posadit na vodu lavor a tvrdit že bude rychlý. Uběhlo třičtvrtě století a vše je jinak. Jachty připomínající umyvadla dokážou neuvěřitelné věci. Prvním mužem, který se na tuto cestu v offshore jachtingu vydal, byl David Raison, který stojí také za designem připravované Mojito 30.

Zdroj IDB Marine

Zdroj IDB Marine

Oplachtění, které by slušelo i závodnímu speciálu.
Jachty Mojito vyrábí loděnice IDB z bretaňského Concarneau. Mojito 30 bude navazovat na model Mojito 650, který přímo vycházel ze závodních jachet Classe Mini. Prototyp by měl být spuštěn na vodu na jaře 2024.

Kulatá příď si najde mezi jachtaři své příznivce, ale i odpůrce. Co se týče plavebních vlastností, hlavní výhodou je vysoká tvarová stabilita, která dodává jachtě větší výkon. Navíc v náklonu je ponořená část jachty souměrnější, než je tomu u jachet běžného tvaru a plocha laterálu se výrazně zmenšuje.

Jachta bude podobně jako Class Mini vybavena dlouhým čelenem. Ten bude za běžných podmínek schován v prolisu na přední palubě. Kýl bude sklopný, na zádi dvojice kormidel. Jachta bude připravená na stání na dně za odlivu.

Co se týče oplachtění, Mojito 30 připomíná závodní loď. Hlavní plachta typu square top má plochu 35 m2, genoa pak 28 m2. Jachta by měla být vhodná i na shorthanded regaty přes Atlantik, jako je Transquadra. Svědčí o tom také výtlak pod 3 tuny.

Zdroj IDB Marine

Zdroj IDB Marine

Uspořádání podpalubí.
V podpalubí bude díky velké šířce trupu nezvykle mnoho místa. Ohromné příďové lůžko s místem po stranách, salón, kuchyňský kout, navigace, koupelna a velká zadní kajuta. Na druhém boku za koupelnou velký úložný prostor.

Jachta není na pohled žádná krasavice, ale měla by být rychlá a praktická. A to jsou body navíc. Cena zatím nebyla stanovena.

 

Parametry

Délka    9,30 m

Šířka      3,45 m

Ponor   1,00 – 2,30 m

Výtlak   2950 kg

Balast    900 kg

Hlavní plachta   35 m2

Genoa  28 m2

Kosatka                 19 m2

Genaker              85 m2

Motor   21 hp

Design  David Raison/Pierre Delion

Více zde

Předchozí článek Sicilské parkování
Další článek Špatné zprávy od Navionicsu
Vytisknout
809

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu