showTop
× Search
Amel 50
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky

Amel 50

Velký třesk ve světě blue water jachtingu. Loděnice Amel představila novou padesátku! A bude to sloop! Vypadá to, že se mění svět. Vše je jinak.

Francouzská loděnice Amel přišla před více než 40 lety s konceptem, který se stal etalonem jachty na dlouhé plavby. Ketch s centrálním kokpitem utopeným bezpečně mezi nástavbami a s pevným sprayhoodem, nabízel vždy maximální pohodlí, bezpečnost a samozřejmě jednoduché ovládání. O úspěšnosti konceptu svědčí to, že oba větší modely, Amel 55 a Amel 64, navazují na design vzniklý v sedmdesátých letech minulého století. Jen málokterá loděnice se může pochlubit podobným úspěchem.

Nyní je tu tedy něco zcela nového. Základní křivky se zdají být shodné s tradicí, ale jen na první pohled. Vše je u novinky jinak.

Jachta, která poprvé vypluje v červnu a slavnostní premiéru si odbude na výstavě v Cannes v září, přinese standardní kvality zkombinované s moderními přístupy. Jde v současné době o nejmenší jachtu loděnice a značka se tím otevírá novým zákazníkům.
I když nejde o závodní jachtu, i k jejím výkonům se při navrhování přihlíželo. Má kolmou příď, čímž se prodloužila vodoryska a velmi širokou záď, což zvyšuje stabilitu a výkon lodě. Na příď byl dodán čelen, který nejen vynáší kotvu před příď, ale také umožňuje pohodlné použití plachet jako je genaker či Code 0. 

Šířka trupu na zádi znamenala nutnost použití dvojice kormidel, které zlepšují ovladatelnost jachty v náklonech.
Zajímavým detailem při pohledu na linii paluby je její konvexní tvar, vypouklý ve středu trupu. Tato nenápadná maličkost pomohla získat ve střední části lodi potřebnou stojnou výšku v interiéru. 

Kokpit jachty je stejně dokonale krytý, jako je tomu u větších lodí této značky. Kormidelní kolo je v jeho přední části, kormidelník je tak krytý před jakýmkoli počasím. Za kokpitem pokračuje rozlehlá paluba na slunění. Novinkou oproti větším modelům je maximalizace bočních okének v trupu. 

Pro jednoduché ovládání lodi i jen stárnoucím manželským párem, je vše v elektrice. Elektrické jsou vinšny, ale i rolování plachet. 

Zde si můžete jachtu prohlédnout 360°.



Parametry

Délka trupu

15,51 m

Délka na vodorysce

14,50 m

Šířka

4,79 m

Ponor

2,15 m

Balast

5 350 kg

Výtlak

18 750 kg

Nádrž na palivo

675 l 

Nádrž na vodu (standard)

600 l 

Výkon motoru

110 HP

Plocha hlavní plachty

62,0 m2

Gena

64,5 m2

 Staysail 24,0 m2

Design

Berret Racoupeau Yacht Design

Základní cena

750 000 EUR bez DPH

Více

zde

 


Předchozí článek Koláček: „Bylo to nahoru a dolů“
Další článek Volvo Ocean Race: Mono nebo Multi?
Vytisknout
5020

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Když třepe zadní lem plachty

Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu