A skippeři nebudou mit co žrat!
Volvo Penta představuje nový Assisted Docking System. Jde o zjednodušení ovládání jachty v přístavech na maximální možnou mez. Jachtu vede při manévrech kormidelník, ale většinu komplikací odstraní nový systém.
Při přístavních manévrech jsou největší komplikací vnější vlivy. Nový systém umí jejich vliv eliminovat. Kormidelník ukáže směr, kterým se má jachta pohybovat joystickem a systém se už postará o to, aby jachta nebyla snášena bokem, nebo přetáčena větrem. Popluje požadovaným směrem a rychlostí.
V systému hraje důležitou roli Dynamic Positioning System, který dokáže přesně monitorovat polohu a pohyb lodi. Řídící systém pak pomocí pohonů IPS a příďového propeleru dokáže udržet jachtu v požadovaném kurzu, větru a proudu navzdory.
Nejde tedy o plně automatický systém, kdy by jachta dokázala zajet do přístavu sama, ale jde o krok tímto směrem. Zatím bude skipper potřeba, ale jeho dovednosti mohou být na mnohem nižší úrovni. Zkušení skippeři motorových jachet si již mohou vyzvedávat formuláře na pracáku.
Systém bude nabízen klientům od jara na nových lodích. Snadný bude i upgrade na starších jachtách s IPS. Bude třeba jen upgrade softwaru a nová anténa.
Více zde.
6325
Související články
Zkusíme to, uvidíme
Zkusíme to, uvidíme
Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo.
Jak využít zabrzdění u mola?
Jak využít zabrzdění u mola?
Couvám k molu a zabrzdím. Loď se zastaví. Je to vše, nebo mohu brzdění využít mnohem lépe, pomoci si proti větru, nebo posunout záď dle přání a potřeby? Může být zabrzdění víceúčelové, takříkajíc multifunkční? Na jachtě s jedním listem kormidla ano a znamená to velkou pomoc.
Jak zajet sólo na toto místo?
Jak zajet sólo na toto místo?
Včera jsme si rozebrali jednoduchou možnost, jak z místa vyplout. Dnes se podíváme, jak na místo jednoduše zajet i v případě, že jsem na palubě sám.