750 mil za 24 hodin
Představte si, že vyplujete ze Splitu a druhý den přistanete v Egyptě. Takto rychle to nezvládnou ani dle jména superrychlé Superfast Ferries. Na plachetnici to jde. Když máte trochu příznivý vítr. Ještě jsem zapomněl, také je třeba Ultime trimaran. Nejlépe Macif s Gabartem na palubě.
Včera před polednem odstartoval závod Brest Atlantiques dlouhý 14000 mil. Start byl nedaleko Brestu v Bretani. Foukal severozápadní vítr 30 – 40 uzlů a čtveřice trimaranů vyrazila na trať jen s zarefovanou hlavní plachtou. Týmy se snažily rozdivočelé trimarany udržet na uzdě a zpomalit. První vytáhl malou kosatku J3 až dlouho po startu Macif.
Pro účastníky závodu bylo důležité, neudělat první den na rozbouřeném moři nějakou hloupou chybu. Raději pomaleji, ale bez zbytečného rizika. Pomaleji znamená v případě těchto lodí mezi 30 a 33 uzly v průměru.
V současné chvíli se vedoucí dvojice pohybuje na úrovni portugalského Lisabonu. Slušný výkon za necelý den na moři… Podle předpovědi to vypadá, že cesta na rovník bude blesková, vedoucí duo by mohlo být na jižní polokouli za 4,5 dne. Před týdnem startoval v Le Havre závod Transat Jacques Vabre a hlavní část startovního pole bude mít trimarany brzy v patách.
Nejrychleji zatím pluje duo Macif a Maxi Edmond de Rothschild. Nejnovější Sodebo Ultim ztrácí 60 mil a o několik generací starší Actual Leader 150 mil.
Polohu lodí najdete zde.
3635
Související články
50 dnů kolem světa
50 dnů kolem světa
Charles Caudrelier obeplul svět sólo za 50 dnů, 19 hodin a 7 minut a stal se prvním vítězem závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Jen dva sóloví jachtaři dokázali obeplout svět rychleji. Držitel rekordu Francois Gabart za 42 dnů, 16 hodin a 40 minut a Thomas Coville za 49 dnů, 3 hodiny a 7 minut.
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.