Na konec října a začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz na začátku listopadu a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se...
Máte na lodi starou a vytahanou hlavní plachtu? Přes břicho málem nevidíte? Máme pro vás řešení. Jednoduché řešení, po kterém vytahané panděro znovu získá vzhledu pupku aktivního atleta.
Vyšší rychlost jachty = bezpečnější plavba. Je to rovnice, která určitě neplatí na silnici, ale na moři má svoji logiku. Kde se skrývá bezpečí při rychlejší plavbě? Proč by měla být rychlejší jachta bezpečnější?
Samé zkratky. COG, SOG, TTG, ETA, XTE, WPT BRG a mnoho dalších. Znáte je? Víte, co znamenají?
Častá otázka zní: „K čemu mi je hloubkoměr, když nevidí dopředu před loď? Proč mám vědět, kolik je pode mnou, když potřebuji znát hloubku před sebou?“ My se pokusíme vysvětlit, že tuto informaci nepotřebuji, protože ji už mám. Naopak...
Koupíte si jachtu. Radost vás stojí 5 milionů korun českých. Sestoupíte do podpalubí, chcete si narovnat nádobí do skříněk v kuchyni. A ejhle! Zjistíte, že skříňky v kuchyni nejdou otevřít zároveň.
Víte, proč je třeba nádrž na naftu před zimou naplnit po okraj? Proč ji není dobré nechávat poloprázdnou?
Ve Velké Británii se uvažuje o položení podmořského kabelu, který by přivedl zelenou sluneční a větrnou energii z Maroka do Velké Británie. 3800 km dlouhé podmořské vedení Přivede saharské slunce do 7 milionů britských domácností.
Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
V anglickém časopisu Yachting Monthly uvádějí, jak klesne rychlost lodi v případě, že je zarostlá pod čarou ponoru. 10, 20, 50 %? Tolik?
Plujete na motor, nebo jste napojeni na elektriku a po lodi se začne šířit smrad ucpaného odpadu, fekálního tanu, nebo čehokoliv výše zmíněnému podobného. Možná hledáte na špatném místě, na vině mohou být baterky.
Mořská bríza je vítr vanoucí z moře na pevninu, který začíná vát ve chvíli, kdy se pevnina dopoledne dostatečně ohřeje. Pevnina se ohřeje, teplý vzduch začne stoupat a z moře na pevninu začne foukat bríza. Bude však opravdu foukat...
Potřebujete křižovat k cíli, který je přímo proti větru. Jaký kurz zvolíte? Jak dlouhé budou jednotlivé úseky? A víte, co je VMG? V několika dílech si vše vysvětlíme.
Jak se chovají klienti k charterovým lodím? Jak kteří. Někteří špatně. Prezervativy v toaletách, propálené matrace, nedopalky v kajutách, podlážky použité na surfování za lodí, čalounění z interiéru válící se na palubě…
Jachta Outlaw účastnící se závodu kolem světa Ocean Globe Race narazila 90 mil od afrického pobřeží na motorovou kanoe s trosečníkem.
Pavoučí vlákna jsou šestkrát pevnější než kevlarová vlákna používaná v neprůstřelných vestách. Lehká, pevná a ekologická. Vynikající spojení. Co schází k tomu, aby pavouci tkali plachty přímo na stěžních?
Lov na tuňáky. Jmenuje se mattanza. Jde o tradiční způsob lovu na západě Sicílie na ostrově Favignana. Dlouhé sítě natažené v moři navedou ryby do pasti, která se zvedne. Toto je film z roku 1958. Přidáváme ho k článku o plavbě kolem Sicílie od...
Jirka Pacák pokračuje svoji plavbu kolem Sicílie a na Maltu. Po návštěvě ostrova Ustica a přístavu Trapani se zastavil na Egadských ostrovech a pak zamířil přímo na Maltu.
Proplouvat úzkým kanálem, ve kterém je proud, s vlnami v zádech je hloupost, která často končí špatně. Nejlepší je se do podobných akcí nepouštět a kanál Privlaka objet. Je to dlouhé, ale jde to.
Od včerejšího odpoledne probíhá v Dubrovniku a okolí pátrání po mladé dvojici na kajaku. V bouřlivém počasí se včera překlopilo u Dubrovniku několik kajaků, většinu ztroskotanců se podařilo zachránit. Pátrání po dvojici ukončila tma.