Problém s AIS u mysu Finisterre
Duo Koláček/Brasseur má za sebou druhou noc a také náročný průjezd kolem mysu Finisterre. Našim navíc v oblasti s mimořádným provozem přestalo pracovat AIS.
Na severu Španělska před mysem Finisterre se lámal chléb. Vítr se stáčel a slábnul. Bylo třeba dělat náročná rozhodnutí. Která trasa bude nejlepší, kde odhalzovat? Jakým místům se vyhnout?
V této disciplíně se úplně nedařilo do té doby vedoucí západní skupině, ve které byl i náš tým. Do čela se před Finisterre dostala východní skupina lodí, která halzovala dříve. Až na 10. místo se u Finisterre propadla od startu vedoucí Legallais, našemu duu se zde také nevedlo a ztráta znamenala propad na 15. místo.
Svoji roli v tom jistě hrálo i nefunkční AIS. Roznemohlo se před touto složitou oblastí. AIS vysílá a přijímá identifikační údaje lodě. Kromě toho, že vaši identifikaci, polohu, kurz a rychlost vidí ostatní lodě, vy vidíte je. V místě, kde jsou časté mlhy, kde je mimořádně hustý provoz nákladních, ale především rybářských lodí, je AIS nezastupitelnou pomůckou.
A pro závodníky má ještě jeden ohromný klad. Vidí, jak jedou soupeři v okruhu cca 10 – 15 mil. A jsou to okamžité údaje o kurzu a rychlosti. To je velká pomůcka. O tu ale Koláček s Brasseurem přišli. Na vině jsou problémy s anténou. Zapojili sice nouzovou anténu, ta je ale umístěná jen na střeše nástavby, tedy mnohem níže. Dosah přístroje se tím omezil jen na cca 1 – 2 míle.
Nyní je na programu sprint k rozpadající se studené frontě. Její průjezd bude dalším náročným momentem, který bude určující pro následující dny. Jachty na čele zpomalí, ostatní se na ně budou dotahovat.
Polohu lodí najdete zde.
Další informace na facebookovém profilu Milana Koláčka.
174
Související články
Koláček s Brasseurem na pátem místě
Koláček s Brasseurem na pátem místě
K důležitému mysu Finisterre zbývá 150 mil a Milan Koláček s Pierrem Brasseurem jsou na 5. místě závodu Les Sables - Horta.
Jak jsou na tom Koláček s Brasseurem?
Jak jsou na tom Koláček s Brasseurem?
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem mají za sebou 8 hodin závodu Les Sables – Horta. Podle trackingu plují na 7. místě. Na vedoucí jachtu ztrácí 3,6 míle.
Otázka za milion
Otázka za milion
Která trasa na Azory bude nejrychlejší? To je otázka, kterou si dnes pokládá Milan Koláček s Pierrem Brasseurem. Dnes v poledne odstartovali 1270 mil dlouhou první etapu závodu Les Sables - Horta.