Search
× Search
Thomas Ruyant – tým jako ve Formuli 1
Daniel Vodička
/ Kategorie: Vende Globe

Thomas Ruyant – tým jako ve Formuli 1

Thomas Ruyant je bojovník, který jde neúnavně za svým cílem. Vyhrál Route du Rhum a při poslední Vendée Globe bojoval až do konce o vítězství, i když se nakonec nedostal na stupně vítězů. Nyní přichází s novinkou, která může svět IMOCA změnit.
Tým TR Racing spustil na vodu novou loď IMOCA pro Thomase Ruyanta a zároveň představil další plány. Tým bude mít dvě špičkové lodě a k tomu vlastní moderní týmovou základnou budovanou v Lorientu. V příštích třech sezónách zde bude zaměstnáno až 30 lidí.

Tým společně financují přední společnost v oblasti kybernetické bezpečnosti Advens a globální poradenská společnost Leyton. Vedle Thomase Ruyanta bude v týmu britský nováček ve třídě IMOCA Sam Goodchild.

Minulý týden byla Ruyantova nová loď navržená Antoinem Kochem ve spolupráci s Finot-Conq spuštěna na vodu v Lorientu, kde se zároveň připravuje nová základna. V polovině dubna se Sam Goodchild vrátí z Jižního oceánu. Účastní se The Ocean Race na palubě Holcim-PRB. Pak už ho čeká trénink na Ruyantově bývalé jachtě LinkedOut.

Primárním přáním celého týmu je poskytnout Thomasu Ruyantovi to nejlepší možné zázemí, aby mohl zvítězit v příští Vendée Globe.

Image
Šéf týmu TR Racing Thomas Gaveriaux k tomu řekl: "Je to novinka, protože to tu ještě nebylo. Jsme známí tím, že jdeme vlastní cestou. Třída IMOCA je vysoce konkurenční a stále profesionálnější v rámci každého týmu. proto jsme přišli s dvojící lodí v jediném týmu."

Dvě lodě týmu umožňují optimalizovat vývoj. LinkedOut byla jednou z nejlepších jachet minulé generace. Dvojice skipperů navíc dává možnost vymáčknout z tréninků maximum. A nejde jen o samotnou rychlost, ale také a maximální zatížení a tedy i otestování lodí.

Jednačtyřicetiletý Ruyant se nemůže dočkat, až usedne na svou novou loď. Co se trupu týče, jde o sesterskou loď nové Paprec Arkéa Yoanna Richomma. Nová řešení by měla přispět k udržení vysoké průměrné rychlosti po větru v Jižním oceánu.

"Naším cílem je zvýšit průměrnou rychlost," řekl Ruyant. "Je pravda, že linie trupu a to, co jsme udělali z hlediska designu, je docela radikální a odlišné od posledních lodí, které byly spuštěny na vodu. Ty mají všechny kulatější přídě typu scow. Náš trup má dva stupně, s větší šířkou vpředu nahoře. Je to trochu jako trup motorového člunu. Je tam spousta detailů, není vidět vše. Celý trup je velmi propracovaný a je tam hodně výkonu a velký vývoj ve foilech."

Ruyant připouští, že přechod z úspěšné lodě na novou může mít i úskalí: "Změna lodi a posun vpřed s jiným architektem a konstrukčním týmem s sebou nese určité riziko. Ale zároveň jsem si docela jistý výběrem, který jsme učinili. S Antoinem Kochem jsme diskutovali dva nebo tři roky, hodně jsme spolu pracovali na předchozí lodi a on přinesl své zkušenosti do nové jachty."

Ruyant je rád, že v Goodchildovi bude mít konkurenceschopného týmového kolegu, který by ho mohl porazit na starší lodi. "Jsem rád, že loď přebírá tak dobrý jachtař, protože jsme do jejího vývoje a designu vložili hodně energie," řekl. „Určitě přijdou závody, kde Sam skončí přede mnou, ale hlavním cílem je Vendée Globe. Ostatní závody nám umožní se na Vendée připravit a jisté je, že po překročení startovní čáry bude Sam závodníkem jako každý jiný."

Článek byl připraven podle příspěvku na stránce IMOCA

363
Na horu