Dalin po nemoci k nezastavení
Včera odstartoval sólový závod přes Atlantik Transat CIC, následovník dobře známého OSTARu. Na čele s náskokem Charlie Dalin, který pro nemoc musel poslední rok vynechat. Na startu je přitom téměř celá špička třídy IMOCA.
Závod navazuje na památný OSTAR, který se poprvé jel, jako první sólový závod přes Atlantik, již v roce 1960. Tenkrát startoval z Anglie, dnes z centra offshore jachtingu v Lorientu na jihu Bretaně. V minulosti v tomto závodu zaznamenal velké úspěchy také náš Richard Konkolski. V prehistorii závodu stačilo na vítězství 40 a půl dne (Chichester), ve druhém ročníku již bylo nutné přitlačit na 27 dnů (Tabarly). Nejrychlejší vícetrupé jachty zvládaly trať kolem 10 dnů. Moderní jachty IMOCA jsou podobně rychlé, je možné čekat podobné výsledky.
Hned po startu šel do vedení Charlie Dalin, který kvůli vážné nemoci rok ve startovním poli vynechal. A vede si fantasticky, protože již nyní má náskok na nejbližší soupeře 20 mil. Pluje jihozápadně od Irska a blíže se k frontě. V jeho stopě se drží duo Yoann Richomme, Louis Burton a Yannick Bestaven. Na jižnější variantu trasy vsadili Justine Mettraux, Boris Hermann, Maxime Sorel, Paul Meilhat a Nicolas Lunven. Podle trackingu se zdá, že se vrací jeden z největších favoritů Jeremie Beyou. Ze zdravotních důvodů odstoupil Sebastien Marsset.
Na čele třídy Class 40 je pořadí vyrovnanější. Vedoucí trojici Nicolas dˇEstais, Ian Lipinski a Fabien Delahaye od sebe dělí jen 2 míle.
Polohu lodí najdete zde.
1104
Související články
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Pro třídu Class40 bude Transat Cafe L´Or ještě dlouhý. Spolehlivý pasát ztratil spolehlivost a místo expresu do Karibiku bude plavba do cíle připomínat spíše lokálku do Zadní Třebáně.
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí
Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala v offshore jachtingu 33 let.
Poslední den před startem…
Poslední den před startem…
Zítra startuje doublehanded závod přes Atlantik. Loď Milana Koláčka je připravená, od včerejších 1800 už musí být jachty v závodní konfiguraci. Jídlo, voda, plachty, veškerá bezpečnostní výbava, metanol pro palivový článek. Vše na palubě. I když předpověď je stále divoká…