Vrchol letošního roku se blíží
Nejrychlejší offshore jachty na světě dnes najdete v St.Malo v Bretani. 138 nejlepších a nejrychlejších jachet a 138 sólových jachtařů, kteří čekají na start závodu Route du Rhum. Kdyby se v této třídě odehrávalo mistrovství světa, tak by to byl právě tento závod.
Ultime
Závod startuje 6. listopadu. V St.Malo však již je otevřena závodní vesnice, ve které si mohou návštěvníci zblízka prohlédnout startující jachty. A je na co se koukat. Nejrychlejší Ultime trimarany délky 32 metrů budou zastupovat létající stroje schopné plout rychlostmi přes 40 uzlů. Kontroverzní VR Lazartigue, který měl problém se třídovými pravidly, dlouhá léta laděný Maxi Edmond de Rothschild, který v posledních letech vyhrál vše, co mohl. Armel Le Cléac´h má nový trimaran Maxi Banque Populaire XI (ten minulý se překlopil a rozlámal), Actual Ultime 3 je lodí, která drží jako Macif rekord v sólové plavbě kolem světa. Na pódium bude chtít zaútočit také Thomas Coville na Sodebo Ultim 3. Těžko říci, kdo vyhraje. Rozhodně to ale bude superrychlý závod.
IMOCA
37 jachet startuje ve třídě IMOCA. Většinou půjde o jachtaře, kteří se chtějí postavit i na start Vendée Globe. V této třídě jachty za posledních 10 let neuvěřitelně zrychlily a dnes jsou na tom podobně, jako v době své největší slávy trimarany ORMA.
Na startu bude stát v poslední době na vodě neporazitelný Charlie Dalin. Jeremie Beyou pojede na nové jachtě z pera Sama Manuarda. V přímém srovnání se ukáže, jak na tom revoluční jachta je. Novou loď má i Paul Meilhat, Thomas Ruyant se účastní na lodi, která má za sebou Vendée Globe. Kevin Escoffier je ten, pod kterým se v Jižním oceánu zlomila loď při Vendée Globe. Samantha Davies na nové lodi, vítěz Vendée Globe Yannick Bestaven, Louis Burton, či Boris Herrmann. To jsou někteří z favorité.
Class 40
Více než 50 závodníků v této zajímavé třídě. Mnoho nových jachet typu scow s kulatou přídí. Čtyřicetistopé jachty pro které 25 uzlů není nepřekonatelná hranice. Jednoduché stroje dosahující famózních výsledků. Vedle celé řady favoritů na vítězství se na start postaví i bývalý vynikající sjezdový lyžař Ivica Kostelić. Vybrat zde favorita na vítězství bych si nedovolil. Jiný pohled však může mít Milan Koláček, který pro čtenáře Lodních novin bude závod sledovat, komentovat a analyzovat během online přednášek, které společně připravujeme a na které se můžete přihlásit.
Připomínám jen, že první přednáška proběhne již před startem Route du Rhum a budeme na ní hodnotit šance jednotlivých účastníků.
638
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.