Na mělčině. Co dělat?
Najeli jste na mělčinu. Pod kýlem bahno, žádné škody na lodi, ale nedaří se odplout. Pomáhá vám člun, naklání vás. Dělá to ale dobře?
Jste na mělčině. Pokud nezmenšíte ponor, odplout se vám nepodaří. Můžete se pokusit vyložit piva a nejmasivnější členy posádky, pokud má ale vaše jachta 12 metrů, ničeho tím nedosáhnete.
Ponor zmenšíte tím, že jachtu nakloníte. Můžete zkusit poslat posádku na povolené ráhno, ale je otázkou, zda to bude stačit. Pokud je na místě k dispozici ochotný pomocník se člunem, máme napůl vyhráno. Nakloní nás za výtah plachty vedený z vrcholu stěžně.
Pomocník na člunu si vezme povolený výtah, uváže ho na zádi a snaží se táhnout. Nic! Záď člunu se zvedá a naše jachta se naklání jen minimálně. Kde je chyba?
Výtah je třeba prodloužit. Čím je lano delší, za které je jachta nakláněna, tím je naklánění úspěšnější. Hned ze dvou důvodů. Záď člunu není tak zvedána a motor pracuje účinněji a čím více táhneme do boku, tím menší sílu k naklonění jachty potřebujeme.
Až tedy nepůjde vaši jachtu naklonit, prodlužte tažné lano!
Jakmile je jachta dostatečně nakloněna, pokusíme se z mělčiny odjet na motor.
11130
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.