Konečně…
Trimarany Ultim letí jižním Atlantikem vstříc ostrovu, který je veřejnosti znám asi stejně dobře, jako měsíc planety Jupiter Praxidike. A na severu Atlantiku se konečně startuje. Dnes z Lorientu vypluly Class 40 a Multi Fifty, zítra z Le Havre kategorie IMOCA.
Pořadatelé si oddychnou. Konečně se jim podaří poslat všechny čtyři třídy účastnící se Transat Jacques Vabre na vodu. Je to poprvé v historii závodu, kdy musela většina kategorií na start takto dlouho čekat.
Třída Ultim už má za sebou polovinu závodu. Všechny trimarany již jsou na jižní polokouli a stoupají proti pasátu k ostrovu Ascension. Vedoucímu Banque Populaire zbývá 750 mil k otočnému bodu. Po otočení ostrova již bude následovat přímý kurz do cíle na karibském ostrově Martinik. V současné chvíli na programu stoupačka. Pro rychlé lodě neoblíbený kurz, který výrazně namáhá závodní stroje. Tracker, na kterém je možné sledovat polohu lodí a předpověď počasí nemusí být docela přesný, přesto se na pohled zdá, že vedoucí Banque Populaire pluje cca kurzem 60° na vítr. Preferuje tedy rychlost, před co nejostřejším kurzem. U rychlých lodí je to velmi častá taktika. Drobné odpadnutí znamená velký nárůst rychlosti a celkově vyšší VMG (rychlost přibližování se k cíli). A i kdyby ne, ve hře je i šetření techniky…
V rovníkových tišinách, které trimarany Ultim překonávaly o víkendu, se nejvíce vedlo SVR Lazartigue, který se dostal na druhé místo. Před tišinami vedl Banque Populaire o 100 mil před Maxi Edmond de Rothschild a SVR Lazartigue ztrácel dalších 60 mil. Nyní je SVR Lazartigue druhý, ztrácí 46 mil na prvního a před třetím Maxi Edmond de Rothschild má náskok 14 mil.
Start v Lorientu
Z Lorientu konečně odstartovaly trimarany třídy Multi Fifty a jednotrupé Class 40. Vzhledem k tomu, že odstartovaly před chvílí, pluje startovní pole pohromadě.
Pořadatelé očekávají, že první lodě IMOCA (které poplují přímo do cíle) budou na Martiniku 17.11.
Trimarany Multi Fifty zamíří podél Afriky na jih, obeplují kapverdský ostrov Sal a potom budou pokračovat do cíle.
Flotila Class 40 je očekávána v cíli 22.11.
Polohu lodí najdete zde.
1199
Související články
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí
Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala v offshore jachtingu 33 let.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.