75 uzlů vítr a 15 metrů vlny
Dobře vím, kde bych chtěl v nejbližších dvou dnech nebýt. Je to oblast mezi Faerskými ostrovy a Islandem. Vítr bude foukat rychlostí 75 uzlů a vlny se zvednou na 15 metrů.
Hluboká tlaková níže pokračuje v cestě přes severní Atlantik. Zítra nedaleko Islandu klesne tlak v jejím středu pod 940 hPa. Na mém domácím barometru to znamená, že se ručička zapře o podlahu a hezky dlouho se tam odtud nehne. Jihozápadní až západní vítr bude pofukovat rychlostí 75 uzlů. To je rychlost, kterou na lodi poznáte podle toho, že vám ulétne vrtulka windmetru (pokud neulétne celý stěžeň)
Vlny se budou zvedat tak vysoko, že zkušení námořníci se pokusí je udržet na uzdě modlitbou. Není to vědecká metoda, ale co dělat v takovém nečase? Navíc vlastně nikdy nebyla vyvrácena.
3697
Související články
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Brutální počasí u Hornu a čekání uprostřed Pacifiku
Brutální počasí u Hornu a čekání uprostřed Pacifiku
Charles Caudrelier postavil loď do dryfu uprostřed Pacifiku a čeká, až přejde brutální počasí u mysu Horn. Čekání je v závodě nezvyklé, ale může to být cesta k vítězství.
Taky závod přes Atlantik aneb Příště raději letecky
Taky závod přes Atlantik aneb Příště raději letecky
Svéráznou kondiční přípravu zvolila parta britských vojáků sloužících na ponorkách Královského námořnictva. Intenzivní trénink trval 35 dnů, čtyři hodiny a 30 minut. Právě tolik času zabralo pětici ponorkářů překonat trasu mezi La Gomerou na Kanárských ostrovech a karibským ostrovem Antigua, neboli trať závodu World´s Toughest Row. Ano, jde skutečně o veslařský závod.