Poslední místa na kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku
Máme poslední volná místa na kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku. Jde o dubnové třídenní kurzy, které bývají každý rok vyprodané.
Celý duben se v Chorvatsku věnujeme na několika lodích výuce přístavních manévrů. Naše kurzy jsou v posledních letech vždy vyprodané. Letos to nebude jiné. V tuto chvíli nám zbývají poslední volná místa:
Třídenní intenzivní kurz přístavních manévrů – 2 volná místa
Třídenní intenzivní kurz přístavních manévrů – pokročilí (sólo) – 1 volné místo
Třídenní intenzivní kurz přístavních manévrů na katamaranu – 3 volná místa
Třídenní kurz noční plavby a bezpečného kotvení – 2 volná místa
Praktický kurz námořního jachtingu (průkaz C) pro 4 účastníky s vlastní kajutou už je obsazen, stejně jako kurz trimu a práce s plachtami a třídenní kurz shorthanded jachtingu pro páry.
V případě zájmu o zdokonalení v manévrování s jachtou vám můžeme nabídnout jednodenní kurzy přístavních manévrů v Praze a přednášku o přístavních manévrech.
A nakonec je tu ještě praktický kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru, který se těm, kteří se jachtingu věnují více, určitě bude hodit.
446
Související články
Kurzy na kapitánské průkazy C a B
Kurzy na kapitánské průkazy C a B
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle.
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla
O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující.
Uvolněné místo na kurzu nouzových situací na jachtě
Uvolněné místo na kurzu nouzových situací na jachtě
Stojíte na kotvě na 10 metrech hloubky a vrátek vypoví službu. Jak kotvu vytáhnout? Umíte na vlnách předat vlečné lano na druhou jachtu? Zajet na bóji nebo na kotvu na plachty? Zkoušeli jste kormidlovat nouzovou pákou? Umíte nouzově opravit plachtu? Pracovat na stěžni?
Jak využít zabrzdění u mola?
Jak využít zabrzdění u mola?
Couvám k molu a zabrzdím. Loď se zastaví. Je to vše, nebo mohu brzdění využít mnohem lépe, pomoci si proti větru, nebo posunout záď dle přání a potřeby? Může být zabrzdění víceúčelové, takříkajíc multifunkční? Na jachtě s jedním listem kormidla ano a znamená to velkou pomoc.