showTop
× Search
V čem jsou Lodní noviny katastrofálně slabé? Je to v reklamě. Neumíme dělat reklamu. Reklamu na Lodní noviny, reklamu na naše kurzy, reklamu na naše plavby. Předpokládám, že jste nikdy žádnou naši reklamu neviděli. Je to tak? Ano, reklama je naše velká slabina. Facebook, Youtube, Instagram, nic z toho není plné naší reklamy. To ale neznamená, že jsme špatní i ve všem ostatním. Věříme, že lidé si o tom, jaké jsou naše kurzy, řeknou mezi sebou. Snažíme se vás vzdělávat články na našem webu a praxi pilovat na praktických kurzech.  Kurzy plné, jachtaři se vracejí Specializované kurzy děláme již léta a jsou plné. I bez reklamy. O tom, že jsou klienti s našimi kurzy spokojení, svědčí, že se nám stále vracejí. Na pokračující kurzy, nebo na kurzy jiné. Každoročně se nám vrátí přes 60 % našich klientů. Mnozí z nich se vracejí několik let, a nakonec absolvují celou naši nabídku kurzů. Případně se s námi vydávají na plavby. Trénink, trénink,...

Poslední videa


Závodní jachting

Kde je teď Milan Koláček?

Volal jsem mu na pevnou do Brna (ano, v Brně to ještě mají). Nikdo to nebral. Prahou se jen mihnul. Mobil nebere, asi bez signálu. A jeho jachta Inland Roots, Ocean Soul už není na Martiniku....

Testy

Nebezpečný uzel na laně

Nebezpečný uzel na laně
Daniel Vodička
/ Kategorie: Technika plavby, Kam jet

Nebezpečný uzel na laně

Stalo se vám někdy, že jste odplouvali od mola, kde jste stáli zádí, a v nejméně vhodnou dobu se na uvolňovaném vyvazovacím laně udělal uzel a lano se zaseklo v kruhu na mole? Nepříjemná situace, při které snadno dojde ke škodám.

Co dělat proto, aby se už neopakovala? Je to jednoduché. Stačí minuta navíc a nedělat chyby.

K uzlu na laně může dojít ze dvou důvodů. Obvykle je na vině nedbalost. Před vypouštěním lana si posádka lano nepřerovnala v ruce a nevšimla si tak uzlu, který na zabordeleném laně vznikl. K zauzlování však může dojít i tehdy, když se konec lana nešťastně zavlní a uzel je na světě. To se však stává zřídka.

Aby k nebezpečné situaci nedošlo

Vždy je třeba se před vypuštěním lana přesvědčit, jestli není zauzlované. Proto si dlouhý konec lana znovu smotám v ruce, abych měl jistotu.

Je tu ale ještě jedno lepší řešení. Obvykle máme navrchu vazáku uvázán delší konec lana. To je pak ten, který uvolňujeme. Udělejte to opačně. Než budete odplouvat, lano převažte. Dlouhý konec uvažte vespodu a kratší konec navrchu. Riziko zamotání minimalizujete.

Aby nedošlo k vytvoření uzlu při zavlnění lana, vypouštěné lano kontrolujeme v ruce. Necháme si ho proběhnout v ruce a tím případnou vlnu tlumíme.

Kdyby přesto došlo k vytvoření uzlu, mějte ihned připravený k odvázání druhý konec lana. Je lepší se pro lano později vrátit než nechat lano, aby loď strhlo zpět. To může mít mnohem horší následky.

 

7274

Vyhledat

Nejbližší události

«prosinec 2025»
poútstčtsone
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Na horu