A je to!
Most v Omiši přes řeku Cetinu dlouhý 224,45 metru a koštující 174,46 mil. HRK je spojený. Spojování mostu v posledních dnech vázlo. Na vině bylo velmi větrné počasí, silná bóra, která neumožňovala pokračovat v dokončovacích pracích.
Nyní je tedy hotovo. Na poslední chvíli se stavbařům podařilo dorovnat i výškový skok, který po celou dobu stavby děsil obyvatele města Omiš, ležícího v těsné blízkosti mostu.
Most je součástí obchvatu města Omiš, které leží v ústí řeky Cetiny. Je to krásné město se starobylým centrem, trpící věčně ucpanou Jadranskou magistrálou, projíždějící na samé hranici historického centra.
Na mostu ještě budou probíhat dokončovací práce, ale do konce roku by mohl být obchvat zprovozněn.
Slavnostního spojování mostu se samozřejmě zúčastnili i nejvyšší straničtí a státní představitelé, kteří se s chutí nechají vyfotit u čehokoli, co by mohlo být nazýváno úspěchem. Koneckonců přestřihávání pásek je jedním z nejoblíbenějších sportů politických reprezentací všude na světě.
1172
Související články
Minulost a současnost Zadaru
Minulost a současnost Zadaru
Zajímalo by vás, jak vypadala marína v Zadaru v roce 1910? Nebo molo, u kterého přistávaly parníky na začátku 20. století? Staré město před bombardováním za 2. světové války? Město v roce 1750?
Zákaz plavby, bude se střílet
Zákaz plavby, bude se střílet
Na Jadranu se bude střílet! Tedy, vlastně se už střílí. Plavba je zakázána v okolí Žirje a Zečeva nedaleko Rogoznice. Pálit ostrými se bude až do 25. dubna. Je třeba se držet opodál.
Co v Zadaru nesmíte vynechat, 1. díl
Co v Zadaru nesmíte vynechat, 1. díl
Zadar je zajímavé město kombinující historii starou více než 2000 let s moderní poválečnou architekturou. Některé jeho zajímavosti přežívají po staletí. Jednou z nich jsou zadarski barkajoli.