Verdier: 1, 1, 1, 3
Kdo se stal největším vítězem letošního ročníku závodu Transat Jacques Vabre? Bezesporu to je designér Guillaume Verdier, který si z Martiniku veze třikrát první místo a jednou bronzový stupínek.
Guillaume Verdier je podepsán pod designem vítězné jachty Ultime Maxi Edmond de Rothschild, pod plány nejrychlejší jachty IMOCA LinkedOut, i na výkresech OceanFifty Primonial. Pouze ve třídě Class 40 zaostal. Jím navržená Seafrigo – Sogestran doplula na třetím místě, hodinu a půl za vítěznou jachtou Redman. Jediným designérem, který dokázal Verdiera tento podzim porazit, se stal náš starý známý Sam Manuard. Vítězná Redman i stříbrná Banque du Leman jsou Mach 40.4. Ve třídě Class 40 doplulo prvních 6 jachet ve 4 hodinách. Za sebou přitom měly uplutých 5500 mil.
Vítězství ve třídě Ultime so očekávalo. Trimaran Maxi Edmond de Rothschild již není nejnovější, ale jeho vývoj se nikdy nezastavil. Má za sebou mnoho desítek tisíc mil. Jedná se o prověřenou a vyladěnou loď, která je sice v přímém srovnání možná o něco pomalejší než dva nové trimarany SVR Lazartigue a Banque Populaire XI, ale spolehlivost je na trati kolem světa to, co se počítá. Podmínky během závodu vyhovovaly spíše dvojici nových lodí, protože převládal slabší vítr. Jde o nejmodernější lodě, které za sebou nemají mnoho zkušebních plaveb a za bouřlivého počasí by je jejich skippeři šetřili. Až na samotný začátek v kanálu La Manche to nebylo zapotřebí.
Také třída IMOCA skončila podle očekávání. Trojice LinkedOut, Apivia a Charal patřila před startem k favoritům. Jen nebylo jasné, kdo zvítězí. Nakonec si první velké vítězství odváží Thomas Ruyant na LinkedOut, který jel Morganem Lagravierem. Druhé místo patřilo týmu Apivia (Dalin/Meilhat). Jistě si vzpomínáte na poslední Vendée Globe, kdy velkou část závodu bojovala o vedení dvojice Apivia a LinkedOut. Ve Vendée to byl nakonec Charlie Dalin, kdo uspěl. Thomas Ruyant byl odsunutý až na 6. příčku. To bylo pro něj zklamáním. Nyní si tedy spravil chuť a připsal si první velké vítězství ve třídě IMOCA.
Ve třídě OceanFifty zvítězil trimaran Primonial. To bylo překvapivé. Od Seba Roguese a Matthieu Soubena se vítězství nečekalo. Odborníci očekávali, že pro vítězství si dopluje Sam Goodchild s Aymericem Chappellierem na trimaranu Leyton. Tato jachta dominovala první polovině sezóny. Velké naděje byly vkládány do Arkema 4. Duo Vlamynck/Roucayrol ale zklamalo a skončilo poslední. Trimaran Koesio Le Roux/Macaire splnil očekávání a doplul na druhé příčce, favorit Leyton skončil třetí.
Největší trimarany třídy Ultime již jsou na cestě domů do Francie. Spěchá především Maxi Edmond de Rothschild. V Bretani projde celá loď detailní kontrolou, proběhnou opravy a od konce roku už bude čekat na vhodné počasí pro pokus o zisk Jules Verne Trophy.
Výsledky najdete zde.
1555
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.