Ve světě největších trimaranů 2. díl
V pokračování rozhovoru se skipperem trimaranu Maxi Edmond de Rothschild se podíváme na nadcházející závod Transat Jacques Vabre a na přípravy na překonání rekordu v plavbě kolem světa Jules Verne Trophy.
Trimaran Maxi Edmond de Rothschild je hlavním favoritem pro transatlantický doublehanded závod Transat Jacques Vabre. Myslí si to i jeden z dvojice skipperů Franck Cammas?
„Udělali jsme pro to hodně. Máme starší, ale výkonnou loď a velmi dobře jí známe. Těžko si představit, že po 15 dnech na moři budou všechny startující lodě v perfektním technickém stavu. SVR Lazartigue strávila zatím na oceánu v náročných podmínkách 2 dny. Dva dny šlo všechno dobře…“
Po Transat Jacques Vabre vyrazí Maxi Edmond de Rothschild na Jules Verne Trophy.
„Podaří-li se nám být ve stand-by módu od 25. prosince, budeme spokojeni. Musíme do té doby dovést loď zpět do Evropy, provést potřebné opravy a úpravy a zkontrolovat a opravit foily. Znamená to, že naše stand-by období bude časově poloviční než při jiných pokusech, ale loni jsme vyplouvali 9. ledna a podmínky byly dobré.“
Znamená kolize při tréninku méně šancí na Jules Verne Trophy?
"Ne nutně. Čím více se těmito problémy zabýváme, tím je vše spolehlivější. Dnes používané foily samozřejmě zvyšují pravděpodobnost kolize, protože jsou 4 metry dlouhé v horizontálním směru na plovácích a 2 metry na středním trupu. Dříve se jednalo o téměř vertikální daggerboardy. Víme také, že plavba kolem světa na létajících trimaranech nebyla ještě nikdy dokončena. Je třeba brát v úvahu složité systémy na lodích používané. Je to především technické dobrodružství. Ale vzpomeňte si také na Groupamu 3. Tam se nám podařilo rekord překonat až na třetí pokus.“
Od příštího roku přechází projekt do sólového módu. Na programu je Route du Rhum a poté sólový závod kolem světa pro druhého skippera týmu Charlese Caudrelliera v roce 2023. Co to znamená pro Francka Cammase?
„Nic se na naší spolupráci nemění. Jsem zde proto, abych pomáhal Charlesovi. Je třeba posunout výkony co nejdále pro Route du Rhum i pro plavbu kolem světa. Kromě toho budu samozřejmě závodit. Když ne na trimaranu, tak budu více v inshore závodech.“
Článek byl zpracován dle rozhovoru časopisu Tip&Shaft.
2177
Související články
Gitana 18, 250 000 hodin práce
Gitana 18, 250 000 hodin práce
Bude rychlejší než nejrychlejší trimarany Ultime. Jak ustřelí svým soupeřům? Překoná rekord okolo světa? O kolik? V září by měl být na vodu spuštěn nejnovější trimaran třídy Ultime Gitana 18. Detaily jsou zatím tajné…
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).