Někdy je to k uzoufání
Zkoušeli jste někdy na palubě své jachty demontovat nějakou část, která je důmyslně schována někde ve skříňce, za nábytkem, nebo pod ním? Použili jste přitom i taková sprostá slova, o kterých jste nevěděli, že je znáte? Jak se mohlo povést, jachty takto zkompletovat?
Jen těžko si dovedete představit, že někdo dotahoval inbus v místě, kam není možné strčit ruku, že musel ohnout při nasazování na hrdlo hadici, která je v dané délce neohnutelná?
Takových pastí při údržbě jachet je stále více. Na vině je způsob, jak se jachty staví. Interiér lodí je sestaven z modulů, které se kompletují mimo trup. Teprve v určité fázi se do otevřeného trupu vloží a upevní se. Takto se nainsatluje dovnitř vše, od elektriky, vody a odpadu, až po nábytek.
Po celou dobu montáže je trup otevřen a paluba je osazována palubním vybavením jinde. Až po dokončení prací v trupu a na palubě se paluba nasadí na trup a celek se slepí a sešroubuje.
Tento výrobní postup výrazně usnadňuje a zlevňuje stavbu jachet. Jinak je to ale pro majitele a údržbu jachty. Mnohá místa v lodi jsou pro údržbu nedostupná, nebo dostupná jen za nasazení všech sil s nejrůznějšími pomůckami. Některé věci jsou kvůli výrobnímu postupu zcela neopravitelné.
Až budete někdy přemýšlet o tom, jak mohli určitou část lodi zkompletovat, vzpomeňte si na výrobní postup a není třeba již více o tom přemýšlet.
Při demontáži vám to však práci nezjednoduší.
5337
Související články
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.