Milan Koláček na jachtě IMOCA Prysmian (a nabídka práce v týmu)
Duo Giancarlo Pedote (Itálie) a Milan Koláček dnes trénují na jachtě IMOCA Prysmian. Je to druhá testovací plavba novými foily vybavené jachty. Šuškandu nám potvrdil sám Milan Koláček. Spolu s Giancarlo Pedotem by se měl zúčastnit závodu Rolex Fastnet Race.
Poběží-li vše podle plánu, Milan by se tak stal prvním českým jachtařem se závodní zkušeností z foilující jachty IMOCA. V současné chvíli se jedná o nejdokonalejší třídu jednotrupých offshore jachet. A také nejrychlejších. Připomínám, že jachta IMOCA dnes drží rekord v počtu uplutých mil za 24 hodin. A při nedávné etapě přes severní Atlantik dosáhla IMOCA 11th Hour Racing okamžité rychlosti 38,8 uzlu!
Ale vraťme se k Milanovi. Milan by se měl doublehanded závodu Rolex Fastnet Race zúčastnit jako coskipper. V současné chvíli probíhá testování upravené jachty. Jedná se o loď navrženou designéry VPLP/Verdier. Na vodu byla spuštěna v roce 2015 pro Jean-Pierre Dicka v loděnici Multiplast ve Vannes. Za sebou má 4. místo ve Vendée Globe 2016, nebo vítězství v Transat Jacques Vabre. Giancarlo Pedote jachtu pořídil v roce 2019 a účastnil se Vendée Globe v následujícím roce. Doplul na 8. místě necelých 20 hodin za vítězem.
V posledním roce prodělala jachta velkou rekonstrukci. Byla změněna celá přední třetina trupu, aby se loď více přiblížila současným trendům. Dále Pedote investoval do nových větších foilů. Nyní je jachta v testovací fázi. Současné tréninkové plavby probíhají jen s jedním foilem, protože u druhého byly zaznamenány vibrace v ložisku, které upravuje posun a natočení úhlu náběhu foilu. Druhý foil byl proto znovu demontován a ložisko odvezeno do loděnice Mer Concept, která je autorem úprav.
Současné testovací plavby tak probíhají jen s foilem na jednom boku. Díky tomu je možné srovnávat rozdíl při použití foilu a bez něj. Milan k tomu říká: „Zatím jsme pluli v konzervativním režimu plavby, kdy jsme jen testovali funkčnost celku. Proto vpředu jen s menší kosou J2 a s minimálním úhlem náběhu foilu. Tedy bez přechodu do letu na foilu. V tomto módu foil pouze zvyšuje stabilitu jachty. Ale mimořádně, jachta je neuvěřitelně tvrdá, stabilní. Plujeme-li na druhém boku bez foilu, je to ve srovnání úplně jiná loď.“
Dnes by již měla být dvojice znovu na vodě. Stále s jedním foilem, ale tentokrát již s plnými plachtami.
Hledáme schopného technika...
A jedna informace pro šikovné techniky. Milan se porozhlíží u nás po zručném preparátorovi, který by pomohl týmu s přípravami lodě. Je nutná znalost angličtiny, ideální francouzština (nebo chuť se ji rychle naučit), zručnost, technické myšlení, schopnost samostatné práce a chuť dostat se do centra toho nejlepšího offshore jachtingu ve francouzském Lorientu. Získáte praxi mezi nejlepšími a dostanete se do vybrané společnosti offshore závodního světa. Práce by měla trvat nejméně do podzimu 2024, kdy startuje Vendée Globe.
1382
Související články
Milan Koláček druhý!
Milan Koláček druhý!
Slabý vítr, předpověď nevychází, ale skvělá zpráva pro nás. Milan Koláček se drží na druhém místě 0,3 míle za Španělem Pep Costou! Před přídí je ale složitá oblast plná míst bez větru.
Kdo vsadil na správnou kartu?
Kdo vsadil na správnou kartu?
Sázky jsou na stole. Sever, nebo východ? Která cesta bude vítězná? A kdy se to pozná? Až v cíli? Milan Koláček vsadil na sever a skvěle stoupá.
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou
Ve 1400 startuje Milan Koláček do druhé etapy Les Sables – Horta. 1275 mil sólo z Azor do Les Sables. Co řekl Milan před startem?