Co nás zaujalo v Düsseldorfu 3
Jachta, která nás na veletrhu zaujala nejvíce, se jmenuje Bente 39. Proč nejvíce? Protože jde o svěží vítr, o něco nového, o zakomponování prvků známých ze závodních lodí do jachty dostupné veřejnosti.
Většina jachet, na které na veletrhu narazíte, se více či méně podobá. Výrobci volí vyšlapané chodníky. Je i pravdou, že nové cestičky byly často slepé. Druhou stranou mince je, že bez odvahy v hledání nových cest se vývoj nikam neposune.
Designér Alexander Vrolijk je tím pravým mužem pro boření stereotypů. Kdo jiný by měl mít dostatek znalostí pro inovativní řešení než osvědčený designér s praxí ve světě závodního jachtingu.
Inspirací pro Bente je vývoj ve světě závodních jachet IMOCA, na kterých se jezdí Vendée Globe a pojede se na nich i příští ročník Ocean Race.
Bente 39 se jim velmi podobá. Příď je široká, s dvojitým zalomením, její tvar připomíná jachtu Figaro 3. Nastavena je dlouhým a elegantním čelenem. Následuje rovná paluba až k netradiční prosklené nástavbě, která slouží zároveň jako sprayhood. Tato nástavba je hlavním poznávacím znakem Bente.
Zajímavostí na palubě jsou prvky běžné na závodních jachtách. Jde o textilní stopery na lana, 3D trimovaní předních plachet, moderní rolfoky, možnost využití staysail, square top hlavní plachta...
Interiér jachty je netradičně čistě bílý a velmi strohý. To je cena, kterou je třeba zaplatit za nízkou hmotnost. Od navigačního stolku je vidět před příď a počítá se i s vedením jachty odtud prostřednictvím autopilota. Nevýhodou je, že za stolek se hůře leze. Objemnější postavy se mohou dostat za stolek, ale už nikdy nevylezou.
Skla na nástavbě jsou pokryta fólií, která zamezuje průniku infračerveného záření. Není tedy třeba se obávat skleníku uvnitř. Mimo prostor nástavby je stojná výška uvnitř menší než 180 cm. To je ale jen otázka zvyku. Zadní kajuta zasahuje pod kokpit a ohromné lůžko je orientováno napříč. Část lůžka pod kokpitem není příliš vysoká.
Toaleta na druhém boku je rozměrná a jasně ukazuje hlavní výhodu dvojkajutového uspořádání.
Jachta je vyráběna na zakázku a v nabídce jsou 3 verze. Základní verze stojí 166 000 EUR bez DPH, Family Cruiser 207 000 EUR a verze Ocean Challenger s karbonovým stěžněm, ponorem 2,55 m a odlehčeným interiérem vyjde na téměř 346 000 EUR bez DPH.
Více najdete zde.
4562
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.