Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?
Začneme pro jistotu podjezdovou výškou mostu. Myslím, že nikdy není na škodu si připomenout, že je to jen 16,5 metru. Není to mnoho. Přesto se najdou i tací, kteří tam zamíří s Lagoon 450, který má stěžeň vysoký přes 23 metry. Ale o tom to tentokrát není…
Kdo má v průlivu přednost?
Podle chorvatského peljaru mají přednost osobní lodě na pravidelné lince a ty, které připlouvají od severovýchodu (od Sukošanu). Menší plavidla do 30 BT musí nechat proplout lodě větší (z jakéhokoli směru). Až na plavidla menší 12 metrů musí všechny oznámit svoje proplutí na VHF kanál 16. Je zakázáno předjíždět a dělat vlny v kanálu.
Proud
Rychlost proudu v průlivu může dosáhnout až 5 uzlů. Hloubka pod mostem je 4,3 metru uprostřed kanálu.
Jugo
Za silného juga může být přístup k průlivu od jihozápadu nekomfortní, nebo dokonce nebezpečný.
Rychlost
Rychlost v průlivu je omezena na 8 uzlů.
Kotvení, plavba na plachty a rybolov
V kanálu je zakázáno kotvení, plavba na plachty a rybolov.
1613
Související články
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.
Jak vypadala včerejší cesta do Chorvatska
Jak vypadala včerejší cesta do Chorvatska
To nejsou záběry z únorové D1 na Vysočině, ale chorvatská A1 jen pár kilometrů před sjezdem k moři včera odpoledne. Sníh jen necelých 500 metrů nad mořem.
Bude to Velikonočka, na kterou se nezapomíná
Bude to Velikonočka, na kterou se nezapomíná
Dnes v 10:00 startuje v před Murterem Velikonoční regata, nejvýznamnější česká offshore regata, které se zúčastní čtyři desítky startujících jachet. První etapu si závodníci užijí do sytosti, do Dubrovniku se pojede proti jugu dosahujícímu rychlosti přes 30 uzlů.