Search
× Search
Tři sestry na nákupech v Newportu
Daniel Vodička
/ Kategorie: Rozhovory, Ostatní regaty

Tři sestry na nákupech v Newportu

Tři sestry na nákupech v Newportu

 

Náš nejúspěšnější offshorový tým posledního desetiletí Tři sestry se vydal do USA. Proslýchalo se, že na vánoční nákupy… Co mohou nakupovat jachtaři v New Yorku? Zeptali jsme se Tomáše „Magora“ Doležala.

 

Šušká se, že váš tým Tři sestry odjel na nákupy do USA. Co vás tam tak zaujalo?

V průběhu letoška, již bez vlastní lodi, jsme řešili, zda náš tým již zapěl labutí píseň. Během České námořní rallye jsme se ujistili, že nás to spolu pořád baví. Tak jsme se vydali do Newportu pro labuť, tedy Swan 42.

 

Když se řekne Swan, tak to dobře zní. K čemu konkrétně byly navrženy jachty Swan 42 a kolik jich bylo vyrobeno?

Jde o společný projekt prestižního yacht clubu z New Yorku a finské loděnice Nautor. Jachta byla navržena pro one design klubové závodění, ale i pro pohodlnou dovolenou s rodinou. Pro nás první hledisko převažuje. Mezi lety 2006 a 2013 bylo vyrobeno celkem 58 lodí, z toho se většina dostala do severní Ameriky.

 

Na prodej bylo lodí více. V jakém byly stavu?

Do Ameriky putovaly především první kusy roků výroby 2007 a 2008. Většina z nich neabsolvovala dlouhé přeplavby za regatami či rodinné dovolené, proto jsou v dobrém stavu i po 10 letech. Některé mají najeto až překvapivě málo.

 

Jde o výborné závodní jachty. Vy obvykle závodíte v handicapu ORC. Jak je na tom Swan v tomto handicapu?

Pro Swan 42 jsme se rozhodli právě z důvodu, že má výborný rating jak v ORC, tak i IRC. No a samozřejmě v Evropě je jich dnes dostatek na to, abychom si to na některých závodech mohli rozdat i v one design klání.

 

Jaké jsou vaše další závodní plány? V poslední době jste se mnoha závodů nezúčastnili. Chcete se více soustředit na inshore nebo offshore?

Rozhodně inshore. Ale možná se po dvou letech vrátíme na Giraglia Rolex Cup, jehož formát je kombinací obého.

  

Jachta je nyní v USA. Jak bude vypadat její cesta do Evropy? Pojede jako cargo, nebo popluje po vlastním kýlu?

Nyní jsou ve hře všechny tři varianty, tedy suchá, polo-mokrá i mokrá cesta. Ta první je doprava jachty bez stěžně a kýlu systémem truck-loď-truck. Druhá by znamenala jachtu nastrojit a odjet s ní po moři na jih, odkud by ji do Evropy převezla nákladní loď, která před nakládkou zatopí cargo prostor, jachta sama vjede na připravenou kolébku, upevní se a pak loď vyčerpá vodu. V cílové destinaci obdobným postupem jachta sama z lodi vyjede. No a spousta členů týmu i kamarádů už si brousí zuby na časně jarní přeplavbu Atlantiku. Jde samozřejmě o nejlevnější alternativu, ale také nejvíce rizikovou, navíc by nás mohl tlačit čas. První seznámení s lodí a trénink chceme absolvovat už v dubnu příštího roku.

 

O koupi nové lodě jste mluvili již dlouho, ale rozhodnutí nepřicházelo. Co bylo hlavním impulsem pro koupi nyní zvolené Swan 42?

Ta myšlenka vznikla vlastně už v létě 2015 na MS ORC v Barceloně, kdy ve skupině B nám dva Swany 42, které nakonec obsadily první dvě místa, párkrát daly na třech kolech celé kolo.

 

Největších úspěchů jste dosáhli na závodě Middle Sea Race. Tam si často dobře vedly jachty J122. Také Milan Hájek o tomto typu mluvil jako o ideálním. Proč tedy Swan a ne J122?

Protože Swan 42 jezdí skvěle v handicapu ORC i IRC jak inshore, tak offshore. A je to proklatě rychlá loď a my se chceme věnovat hlavně inshorům a zlepšit naše 3. místo z MS.  J122 tak univerzální není, a navíc je prostě malá. Ale na Middle Sea Race se určitě někdy vrátíme, i když patrně ne už příští rok. Je to krásný závod a zázemí u Simona je prostě jachtařské nebíčko.

 

Jde o větší jachtu, než jste měli. S kolika členy posádky počítáte?

Na Firstu 40,7 jsme jezdili v 9 a měli větší váhu než defaultní. Na Swanu to zkusíme opět v 9, do váhy se trefíme, na manévry není třeba víc lidí. A taky: nemáme taktika, o taktiku se dělí kormidelník Milan Hájek s trimerem Skinem. Pokud jachtu neuvážíme, přidáme jednoho člena.

 

Jachting není zrovna sport, který by měl u nás na růžích ustláno.  Dospělé týmy jsou schopné si svoji zábavu financovat samy. S mládeží je to horší. Bez pomoci od státu nebo od sponzorů se neobejde. Spolupracuje váš tým nějakým způsobem s mládeží?

Podporujeme náš sesterský Tři sestry Yacht Club, kde závodí naši mladí jachtaři a vůbec ne špatně. Letos vyhráli juniorské ME a chystají se přestoupit na olympijskou třídu Nacra. No a náš kormidelník Milan Hájek je reprezentačním trenérem juniorské třídy Feva, takže naše zkušenosti předává dál.

 

Kdy vás poprvé uvidíme s novou lodí na vodě a kde?

Pokud se vše podaří podle plánu, první ostrý start bude regata Palmavela na Mallorce začátkem května příštího roku. Tady už jsme před třemi roky vyhráli, proč se nepokusit o repete? I když to bude moc těžké, s lodí se budeme spíše seznamovat...držte nám pěsti!

 

Informace o týmu najdete zde. 

 

Vytisknout
6316

Odpovědní formulář

Vyplňte jméno a příjmení, případně tituly
Vyplňte prosím Váš email.

Tipněte vítěze Velikonoční regaty 2020
Potvrďte prosím souhlas se soutěžními podmínkami.
Souhlasím se soutěžními podmínkami

Pravidla tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 17. ledna 2021 do 24:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do  17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně uhádnout vítěze Vendée Globe 2020. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Ceny do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnými odpověďmi. Správné odpovědi budou slosovány nejpozději do 4 dnů od vyhlášení oficiálního vítěze závodu. Následující den budou vítězové zveřejněni na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen. 

Vítěz získá bundu AEGIR OCEAN DRY TOP.  Tato cena je určena pro soutěžícího, který správně uhodne vítěze a bude vylosován. 

V soutěži jsou také 3 ceny útěchy. Jde o baťohy HH Scout Duffel L. Cenu útěchy vyhraje ten, kdo se zúčastní soutěže a bude vylosován. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 13.1.2021.

Na horu