Search
× Search
Merry Fisher 795 Sport Sport Série 2
Martin Rohovský
/ Kategorie: Motorové jachty

Merry Fisher 795 Sport Sport Série 2

Po dvou letech pandemických omezení se situace vrací k normálu.  Na jaře loděnice Jeanneau představila v Cannes svoje nové modely pro rok 2022. Nejprve se podíváme na rozšíření tradiční řady Merry Fisher, kterým je model 795 Sport.

I když zmiňuji tradiční řadu, je třeba přiznat, že nové modely nemají se staršími moc společného. To obzvlášť platí pro řadu Sport, které výrobce dodal „agresivnější“ vzhled. Je to vidět i na použití, byť poměrně decentním, kombinace červené a černé na trupu. Nevím, jak na koho toto zbarvení působí, ale mě osobně evokuje pobřežní stráž.

Loděnice do řad pobřežní stráže nemíří, ale marketingově tuto řadu označuje jako „SUV na vodě“. Vzhledem k tomu, že většina dnešních SUV vozů nemá s jízdou v terénu nic společného, přijde mi to trochu nešťastné a lodi ubližující. U 795 Sport je to naopak. Filozofií použití se blíží spíše (přijmeme-li analogii s auty) spolehlivému expedičnímu Land Roveru než dnešnímu SUV. Novinka nenabízí žádný oslnivý vnitřní komfort, ale možnost, kam upevnit kanoe, kola, paddleboardy, jakékoliv jiné „expediční“ vybavení a samozřejmě rybářské pruty.

Na palubě

Foto Jean Jacques Bernier

Foto Jean Jacques Bernier

K dispozici je skládací bimini
Pojďme tedy k popisu samotné lodě. Na palubu vstupujeme přes záďové plato, které je motorem rozděleno na pravou a levou část, nebo dvířky v pravém boku. Pravá část plata je pro vstup do kokpitu pohodlnější, z levé musíme překonat schod, ve kterém je úložný prostor s odpadem, vhodný na dočasné uskladnění rybářských úlovků. Na pravé části plata se také nachází skládací koupací schůdky.

Pokud jsme vyvázáni bokem, můžeme vstoupit dvířky. Ta jsou jenom na pravoboku, kde je v nástavbě kormidelní stanoviště. Jejich petlice se mi nejdříve vůbec nelíbila, ale když jsem přijal myšlenku Land Roveru, vše zapadlo na svoje místo. 795 Sport se nabízí ve dvou variantách, které se liší uspořádáním kokpitu a salonu. Tento je prostorný, široký téměř 2,5 m a dlouhý téměř 2 m.

Foto Jean Jacques Bernier

Foto Jean Jacques Bernier

Standardní lavice v kokpitu je možné změnit na lůžko na opalování.
Rozměry kokpitu, šířka vstupu i rozměry plata umožňují snadnou manipulaci i s něčím tak rozměrným, jako je potapěčské vybavení. Ve více otevřené verzi (která byla poskytnuta k testování) jsou na bočních i zadní straně sklápěcí lavice. Je tedy možné si vybrat mezi posezením, nebo větším prostorem třeba pro rybolov. U každé lavice jsou dva držáky na nápoje, takže společenská funkce kokpitu byla evidentně brána v potaz.

Z kokpitu lze širokými posuvnými dveřmi vstoupit do nástavby, která má posuvné dveře také na obou bocích. Tyto boční dveře se zajišťují každé dvěma výsuvnými petlicemi. Manipulace není úplně nejjednodušší. Každopádně si ale můžeme být jisti, že po zajištění se určitě neotevřou ani v tom nejhorším počasí, a to podle mého za trochu nepohodlí stojí. V uzavřenější variantě zadní posuvné dveře chybí.

Foto Jean Jacques Bernier

Foto Jean Jacques Bernier

Kterým je možné uzavřít celý kokpit.
V přední části kokpitu je buď rozměrná lavice, nebo jako extra výbava venkovní kuchyňka. Obě varianty nabízejí jako doplňkovou výbavu také druhý venkovní ovládací pult na pravé zadní straně nástavby. Do kování v podlážce lze umístit rozměrný stůl.  Pod podlážkou najdeme úložné prostory, ale při jejich otevření nás čeká trochu zklamání. Valnou část zabírá záchranný ostrůvek, nádrž a baterie.

Ve zvláštní výbavě je nabízena možnost montáže vysouvacího rámu pro bimini, které kryje prakticky celý kokpit. Na levé straně nástavby je konektor na připojení elektriky, kabel tedy musíme táhnout po celé délce kokpitu.

Foto Jean Jacques Bernier

Foto Jean Jacques Bernier

Na palubě je místo i na různé hračky.
Ze zadního kokpitu můžeme po obou bocích přejít do předního. Na levé straně se jedná spíše o protažení se kolem nástavby, na pravé jde o pohodlnou cestu. Přední kokpit můžeme použitím trubkového roštu přestavět z místa na sezení na lehátko. Pod lavicí se nachází úložný prostor vhodný na umístění matrací. I přední kokpit je možné zakrýt pomocí bimini.

Elektrický kotevní vrátek je vyosen trochu v pravo a koš tak může být na přídi otevřený se zábradlím na pravé straně a možností namontování jednoduchého žebříku pro usnadnění pohybu přes příď. Z předního kokpitu lze nejsnadněji dosáhnout na střechu nástavby, na které jsou ližiny s příčnými nosníky. Zde lze tedy umístit značné množství již dříve zmiňované „expediční“ výbavy.

Interiér

Foto Jean Jacques Bernier

Foto Jean Jacques Bernier

Uvnitř nástavby je skvělý rozhled po okolí.
Přesuňme se ale do interiéru. Ten nabízí také v závislosti od varianty kokpitu dvě možnosti. Pokud nemáme zadní posuvné dveře, je v zadní části salonu rozměrná lavice. Nalevo a napravo jsou otočné sedačky, skiper je samozřejmě vpravo. Tuto verzi jsem neviděl naživo. Mezi lavici a sedačky lze spustit stolek, který se posunuje po vertikální tyči a pokud se nepouřívá, je poněkud netypicky „uložen“ pod střechou nástavby.

Foto Jean Jacques Bernier

Foto Jean Jacques Bernier

Kajuta na přídi.
V otevřené variantě je salon vybaven třemi otočnými sedačkami. Dvěma v tandemu napravo a jednou nalevo. Opět lze mezi ně spustit stolek. V salonu vlastně není kuchyňka, pouze lednička pod tandemovou sedačkou a malý dřez za pravou sedačkou. Ve střeše salonu je rozměrné okno. Má pouze tři polohy – zavřené, částečně otevřené a zcela otevřené. Manipulace s ním také nepatří k nejjednodušším, ale zase ve všech polohách spolehlivě drží.

Ze salonu vstoupíme do příďové kajuty. Zde nalezneme V lůžko a na pravoboku záchod. Jedná se o poněkud spartánský prostor. Lůžko nenabízí v žádném směru délku větší než cca 190 cm a záchod také zrovna neoplývá značným prostorem. Prostor pod lůžkem je obsazen příďovým propelerem a jeho baterií.  

Motorizace

Foto Jerome Kelagopian

Foto Jerome Kelagopian

S nejsilnější motorizací je možné létat daleko přes 30 uzlů.
Pro tuto loď jsou určeny tři motory Yamaha 150, 200 a 250. Testované plavidlo bylo osazeno motorem o výkonu 250 hp a tento se jeví více než dostatečný. Motor je samozřejmě slyšet, ale to platí pro všechny přívěsáky. Dá se s ním dosáhnout rychlosti až 36 uzlů, bohužel při spotřebě 90 l/h. Při jedné z testovacích plaveb s plnými nádržemi, 4 osobami na palubě, v 15 uzlech větru a v krátkých nevysokých vlnách jsme dosáhli rychlosti 32 uzlů. Cestovní rychlost byla 18 uzlů, při spotřebě 43 l/h. Ovládání je i díky příďovému propeleru snadné a toto robustní plavidlo nás během testu splnilo všechna očekávání. Věřím, že si svoje příznivce najde i u nás. A nemusí se jednat jen o rekreační jachtaře, může posloužit i profesionálům.

Technické údaje

Délka    7,19 m

Délka trupu        6,97 m

Šířka      2,79 m

Ponor   0,58 m

Výška    2,36 m

Výtlak bez motoru          2177 kg

Nádrž na vodu  100 l

Nádrž na palivo 280 l

Kategorie C 9 osob
Základní cena    44 000 EUR bez motoru a DPH

Více       zde

Vytisknout
1275

Odpovědní formulář

Vyplňte jméno a příjmení, případně tituly
Vyplňte prosím Váš email.

Tipněte vítěze Velikonoční regaty 2020
Potvrďte prosím souhlas se soutěžními podmínkami.
Souhlasím se soutěžními podmínkami

Pravidla tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 17. ledna 2021 do 24:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do  17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně uhádnout vítěze Vendée Globe 2020. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Ceny do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnými odpověďmi. Správné odpovědi budou slosovány nejpozději do 4 dnů od vyhlášení oficiálního vítěze závodu. Následující den budou vítězové zveřejněni na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen. 

Vítěz získá bundu AEGIR OCEAN DRY TOP.  Tato cena je určena pro soutěžícího, který správně uhodne vítěze a bude vylosován. 

V soutěži jsou také 3 ceny útěchy. Jde o baťohy HH Scout Duffel L. Cenu útěchy vyhraje ten, kdo se zúčastní soutěže a bude vylosován. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 13.1.2021.

Na horu