Search
× Search
Hezké starosti týmu Benemedo
J. Hirnsal
/ Kategorie: Stavba a údržba

Hezké starosti týmu Benemedo

Prvním ze čtenářů, který se s námi podělil o své loňské zkušenosti, je Johan, tedy Jan Hirnšal.

Máme za sebou konec roku a při různých příležitostech se mě kamarádi často ptají: „Jaká byla sezóna?“
Za sebe musím říci, že se toho povedlo opravdu hodně, i když počet absolvovaných závodů by spíš naznačoval velmi klidný rok. Předně, už od listopadu 2015 jsme měli objednanou novou loď s termínem dodání koncem května 2016, což se nakonec povedlo až v srpnu. Měli jsme hodně co dělat, abychom stihli první plánovaný závod, kterým byl Thousand Island z Rijeky do Černé Hory a zpět, kam jsme již byli přihlášení. 


Celá řada otázek

Ale samotným objednáním lodě to vše teprve začíná, zvláště u těch závodních. Výběr není jednoduchá věc a ještě složitější je to s vybavením. Teď nemám na mysli talíře, lžíce, hrnečky a podobné určitě důležité věci, ale konfiguraci lodě podle toho, jakého druhu závodů se chcete zúčastnit a k jakému jiném účelu vám loď bude sloužit. Pak teprve nastane série kompromisů týkající se hmotnosti vybavení a přijdou otázky typu: jestli bude v lodi lednice, boiler, sprcha, kolik baterií bude potřeba, nebo například z jakého materiálu budou tanky na naftu a pitnou vodu.

Co je na výběr?
Dalším důležitým bodem je elektronika. Nejde o to koupit první, kterou vám někdo nabídne, ale takovou, která vám bude ukazovat data bez chyb. A s lítostí musím konstatovat, že to, co vidíme běžně na charterových lodích, je skoro k ničemu. Informace na displejích jsou zpožděné a většinou hodně zprůměrované. O svém zpomalení se dozvíte s velkým časovým prodlením. A to pro závod není zrovna dobře, uvědomíme-li si, že s tím souvisí i informace o úhlu větru a kompasový kurz. Ať už vám bude v této oblasti kdokoliv radit, vždy budou všichni svůj produkt srovnávat s B&G. Tady byla volba jednoduchá už proto, že již několik let působím jako certifikovaný technik, a tak dát dohromady sestavu pro naši loď bylo snadné. Malá nápověda, to nejdůležitější se skrývá uvnitř lodě a není to vidět.

Plachty
Až teď jsme se dostali k motoru celé lodě, a to je oplachtění. Každý už dnes zná největšího výrobce North Sails, vždyť také za marketing může utrácet nejvíce peněz. Pravda je, že v každé lodní třídě se velmi dobře prosazuji i menší výrobci plachet, mnohdy s technologii novější než tradiční výrobce. Asi se v menším měřítku dá rychleji zavádět inovace. My jsme chtěli jít dál a zvolili jsme One sails s technologií 4Tforte, která prodlužuje životnost plachet, jsou lehčí, a tím i rychlejší. V neposlední řadě rychlost jejich servisu je bezkonkurenční třeba i na takových místech jako je Malta.

Stěžeň
Pro rychlost lodě je důležité vybrat i stěžeň, ráhno a případně spinakerový peň nebo bowsprit. Tady je potřeba dát také pozor při výběru, zejména v materiálu stěžně s ohledem na hendikep. Pokud budete převážně jezdit offshore navigační regaty s hendikepy IRC, pak pro vás bude dobrou volbou karbon. Pokud jako my ORC, raději jsme volili stěžeň z duralu a ráhno, peň a bowsprit z karbonu, kdy jasná volba padla na firmu Compotech, která nám ve všech požadavcích vyšla absolutně vstříc.
A v neposlední řadě jsou to lana a různé průvlaky, kladky a kladkostroje, které jsou v mnoha případech potřeba si i vymyslet. Na stěhy jsme použili místo nerezu syntetiku. 

Pořád je co dělat
Vlastně i teď, když jsme s lodí absolvovali první 3 závody, je pořád co dělat a zlepšovat. Už teď máme tip na zrychlení naší lodě, které připravujeme na novou sezónu, kdy se pokusíme vše vyladit do Mistrovství světa v Terstu. Už příští měsíc, až se uklidní zimní sněhová vlna i v Itálii, se bude znovu sundávat kýl, který byl nepřesně uložen.
Pro nás je to nový příběh se všemi tajemstvími, který bude ještě dlouho pokračovat a nám přinese spoustu důležitých zkušeností. Chci poděkovat vám všem, kteří nás sledujete, a popřát vám do nového roku aspoň dva nové příběhy, které vám budou dělat radost.

Vytisknout
4916

Odpovědní formulář

Vyplňte jméno a příjmení, případně tituly
Vyplňte prosím Váš email.

Tipněte vítěze Velikonoční regaty 2020
Potvrďte prosím souhlas se soutěžními podmínkami.
Souhlasím se soutěžními podmínkami

Pravidla tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 17. ledna 2021 do 24:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do  17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně uhádnout vítěze Vendée Globe 2020. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Ceny do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnými odpověďmi. Správné odpovědi budou slosovány nejpozději do 4 dnů od vyhlášení oficiálního vítěze závodu. Následující den budou vítězové zveřejněni na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen. 

Vítěz získá bundu AEGIR OCEAN DRY TOP.  Tato cena je určena pro soutěžícího, který správně uhodne vítěze a bude vylosován. 

V soutěži jsou také 3 ceny útěchy. Jde o baťohy HH Scout Duffel L. Cenu útěchy vyhraje ten, kdo se zúčastní soutěže a bude vylosován. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 13.1.2021.

Na horu