Search
× Search
Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?
Daniel Vodička

Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?

Podíváme se na současný program Milana Koláčka, který závodí v profesionální třídě Class40 a vede si skvěle. Jaký je jeho program po Fastnetu? Odpočinek, nebo sprint za povinnostmi?

A vlastně, proč začínat po Fastnetu, začneme před Fastnetem, tedy poté, co dojel na vynikajícím 6. místě ve druhé etapě závodu Les Sables – Horta jen půl hodiny za vítězem a 6 minut za třetím.

Chybí boat captain...

Zatímco ostatní závodníci se po projetí cílem o svoji jachtu nestarají, protože veškerý další servis za ně převezme jejich boat captain až po start dalšího závodu, Milan to má jinak. Jeho rozpočet ani zdaleka nedosahuje úrovně ostatních závodníků ve špičce, ve které se pohybuje. Po průjezdu cílem se tedy trochu vyspí, nají a jde uklízet loď. Vysušit plachty i podpalubí, plachty sbalit, uklidit veškerý nepořádek, který uvnitř během závodu vznikl, začít s opravami, vynosit zbylé jídlo, oblečení, odsolit a připravit loď na převoz do Lorientu.

Chvilku doma v Lorientu

Následuje přesun do Lorientu, kde během pobytu ve Francii bydlí. Je třeba trochu odpočinku po náročném závodě. Času je minimum, blíží se Fastnet a je třeba zařídit mnoho věcí před startem.  Má štěstí, nemusí do Les Sables pro loď, tu mu do Lorientu přepraví Adrien Hardy.

Jakmile je loď v Lorientu, je tu závod s časem. Je třeba vše připravit na Rolex Fastnet Race. Opravit potřebné, nakoupit jídlo, zabalit, rozdělit ho do tašek, vyřídit nutnou administrativu kolem závodu, připravit se na bezpečnostní kontroly, vystěhovat z lodě vše nepotřebné a nastěhovat vybavení na Fastnet.

Znovu na palubu

Start Fastnetu se blíží, je nezbytné přepravit loď do Cherbourgu, kde proběhnou kontroly lodě a dořeší se vše nutné před startem. S přepravou lodě do Cherbourgu pomáhá Milanovi Milan Tomek, se kterým vyhrál Rolex Middle Sea Race. Nemusí tedy jet sám. Je to téměř 270 mil.

Cherbourg a v noci na start

Před startem Fastnetu v Cerbourgu je ještě třeba stihnout bezpečnostní prohlídku, meteo brífink a další instruktáže, které závodu předcházejí. NEní kdy ani na prohlídku města.

Je tu den před startem. Poslední prohlídka lodě, poslední opravy a úpravy, nalodění členů posádky a jejich vybavení. Rychlá večeře a kolem půlnoci se vyplouvá. Pluje se přes kanál do Cowes na start. Do místa startu Milan s týmem připlouvá ráno před startem.

Následuje vyčerpávající závod, o kterém se znovu nebudeme rozepisovat.

Ani v cíli nepřijde odpočinek

Do cíle Fastnetu připlouvá vedoucí skupina Class40 po 3 dnech a 10 hodinách. Naprosto vyčerpaný je Milanův tým v přístavu někdy kolem 11. hodiny večerní. Ještě rozbor závodu a kolem 2. hodiny ranní do postele. Už od časného rána se bude řešit protest.

Druhý den místo odpočinku čeká Milan na řešení protestu. Samo jeho projednávání zabralo více než 2 hodiny. Výsledek byl nakonec nepříznivý, o tom jsme ale už psali. Je to zklamání, které ubírá síly. 

Kolem poledního se Milan musí rozhodnout. Zůstat v Cherbourgu další 3 dny, nebo hned odplout do Lorientu. Dokud to počasí dovolí. Bez boat captaina se o vše musí postarat sám.
Protože po dlouhé době se bude muset co nejrychleji vrátit do České republiky, kde má další povinnosti, rychle sedá na loď a znovu vyplouvá. Před sebou má cca 270 mil do Lorientu.

Sepsat seznam prací před cestou

Po připlutí do Lorientu hodinu po půlnoci krátký spánek a od rána již znovu běh kolem lodě. Je třeba připravit seznam toho, co vše bude třeba na lodi udělat, co se bude měnit, co opravovat, objednat potřebné práce, zajistit servis v maríně… Znovu v ostatních týmech práce pro boat captaina. Na kterého ale Milan nemá finance.

Povinnosti doma

Další spěchem nabitý pracovní den kolem lodě. A pak vyrazit do Čech. Tedy, vlastně do Brna. 1600 km v autě.

V Brně čekají resty ve firmě, která Milana živí. Vyrábí střechy na flybridge katamaranů Fontaine Pajot. Nebyl zde přes měsíc, nahrnuly se objednávky, resty v administrativě... Práce jak na kostele. Tři dny v Brně, pak do Prahy. Na schůzku se současnými sponzory a případnými sponzory budoucími. Jsou třeba další finance, na tento rok, na účast v Transat Cafe L´OR, minimálně na boat captaina, který pomůže s přípravou na velký závod. Byly by ale také třeba nějaké nové plachty, případně další úpravy na lodi. Je toho hodně. Také budou nutné finance na příští rok. To pojede sólo transat Route du Rhum.

Vyčerpávající fofr

Je to neskutečný fofr, který musí Milan zvládnout. Jeho rozpočet je v porovnání s ostatními velmi malý a vše si musí dělat sám. Nezbývá tak už čas na více tréninku, na meteorologii, na důležitá školení na ideální nastavení autopilota, na odpočinek…

Dobrá zpráva na závěr

Závěr Fastnetu byl sice pro Milana zklamáním, ale jedno pozitivum přinesl. Vynikající jízdy našeho týmu si všimla francouzská firma, která přišla v cíli sama s nabídkou menšího sponzoringu na podzimní Transat Cafe L´OR. Bude tak na novou kosatku a spinaker.

Škoda, že podobně si výkonů Milana Koláčka necení firmy u nás.

Vytisknout
472

Odpovědní formulář

Vyplňte jméno a příjmení, případně tituly
Vyplňte prosím Váš email.

Tipněte vítěze Velikonoční regaty 2020
Potvrďte prosím souhlas se soutěžními podmínkami.
Souhlasím se soutěžními podmínkami

Pravidla tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 17. ledna 2021 do 24:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do  17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně uhádnout vítěze Vendée Globe 2020. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Ceny do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnými odpověďmi. Správné odpovědi budou slosovány nejpozději do 4 dnů od vyhlášení oficiálního vítěze závodu. Následující den budou vítězové zveřejněni na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen. 

Vítěz získá bundu AEGIR OCEAN DRY TOP.  Tato cena je určena pro soutěžícího, který správně uhodne vítěze a bude vylosován. 

V soutěži jsou také 3 ceny útěchy. Jde o baťohy HH Scout Duffel L. Cenu útěchy vyhraje ten, kdo se zúčastní soutěže a bude vylosován. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 13.1.2021.

Na horu