Search
× Search
Český elektrický katamaran IC36
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky

Český elektrický katamaran IC36

České duo Jaromír Popek a Tomáš Jonáš Janda dokončují vývoj i výrobu prvního prototypu výjimečného katamaránu IC36. Jde o plavidlo, které společnost plánuje vyrábět v České republice. Katamarán právě prochází certifikací a oficiálně bude uveden na trh na jaře 2020. Objednávat lze již nyní s dodací lhůtou v 12-15 měsíců.
Konstrukci tvoří ultralehký vakuovaný kompozit z epoxidu, skelných vláken, karbonu a kevlaru s pěnovým jádrem. Většina prvků v lodi je strukturálně spojena s trupem. Celková váha 36 stop dlouhého plavidla se pohybuje od 2,2 do 2,8 tuny podle výbavy. Nízká hmotnost, design trupu pod vodoryskou a promyšlené ovládání plachet dělají z této lodě opravdový Hi-Tec produkt. Katamarán IC36 je velmi rychlý. Za vhodných podmínek dokáže plout až 1,4násobkem rychlosti větru. Výjimečnou vlastností plavidla je možnost převozu osobním automobilem s tažným zařízením do 3,5 tuny. Katamarán lze také jednoduše demontovat a poslat na libovolné místo v klasickém kontejneru. Další výhoda oproti plavidlům ve stejné kategorii a velikosti.
Inovativní jsou i použité technologie pohonu. „IC36 ve výbavě Independence jsme dali do vínku lehký elektromotor s hydrogenerátorem od firmy Oceanvolt. Loď doplňuje energii do svých baterií pomocí výkonných solárních panelů a za plavby pod plachtami ze dvou elektromotorů, resp. hydrogenerátorů. Je tedy zcela tichá a energeticky soběstačná.“ Informuje spoluzakladatel společnosti Jaromír Popek. 
Také vzhledově se IC36 výrazně odlišuje od ostatních katamaránů na trhu. „Dynamicky řezaná střecha s kolmým zasklením a posuvným zastíněním kokpitu zlepšuje aerodynamiku a dojem ze sdíleného prostoru, proslunění a charakteru plavidla. Při závodech nebo nepřízni počasí může uživatel sklopit zadní solární panely, aby nezvyšovaly odpor větru a ze stejného důvodu odkrýt i boční slídy zastřešení. Ty pak lze jednoduše připojit např. na kotvišti nebo v marině při opuštění lodě. Pro závody nebo do drsných podmínek lze střechu jednoduše odejmout a vytvořit stream lined affshore racer.“ Doplňuje designer a stavitel dvoutrupých lodí Tomáš Jonáš Janda.
Spojení moderního designu a nejnovějších technologií zaujalo největší světový časopis o vícetrupých lodích Multihulls World. Ten na začátku října spolu s odbornou porotou nominoval katamarán IC36 do ankety "Multihull of the year 2020" v kategorii do 40 stop. 
Novinka je k dispozici ve třech variantách výbavy. První verze je zaměřená na závodní jachtaře. Dostala jméno RAW. Jde o ryze sportovní speciál bez zastřešení s důrazem na co nejnižší váhu i aerodynamiku. Je vybavena závěsným motorem, karbonovým otočným stěžněm vyvinutým společně s firmou Pauger a daggerboardy. Také hlavní i přední nosník včetně čelenu jsou z uhlíkového kompozitu. Vše doplňuje sofistikovaný závodní hardware.
Druhá výbavová verze nese označení Pacer. Takto vybavený katamarán spadá do kategorie pohodlných a plně vybavených rodinných cruiserů s komfortními prvky pro rodinnou dovolenou. Je vybavena dieselovým motorem a hliníkovým stěžněm s velmi jednoduchým ovládáním. Svou komfortní výbavou je plavidlo určeno pro delší pobyty na moři. 
Vlajkovou lodí je pak IC36 ve výbavě Independence. Katamarán je v tomto případě vybaven energeticky soběstačným a tichým elektromotorem s hydrogenerátorem, kompletní sadou solárních panelů a vůbec veškerým Hi-Tec vybavením, které má loděnice k dispozici. Zákazník v této výbavě dostane ty nejnovější dostupné technologie z oblasti sportovního jachtingu a zároveň si může užívat v této kategorii očekávaný komfort. 

Technické parametry katamaránu IC36:
Overall length (LOA): 11 m 
Length at waterlline (LWL): 10,82 m 
Beam: 6,2 m 
Bridgedeck clearance: 80 cm 
Weight: 2,2 - 2,8 t
Draft: 0,85 - 2 m
Mast height: 15 m 
Mainsail: 42 m2
Jib: 18 m2
Code 0: 46  m2
Berths: 6 - 8
Water: 2 x 160 l 
Engines: 2 x Oceanvolt 6 kW 
Transport width: 2,55 m 
Designer: Tomas Jonas Janda, Vladimir Zak, Jaromir Popek
Cena od: €195.000 bez DPH

Více zde

 

Článek je komerční prezentací.

Vytisknout
4550

Odpovědní formulář

Vyplňte jméno a příjmení, případně tituly
Vyplňte prosím Váš email.

Tipněte vítěze Velikonoční regaty 2020
Potvrďte prosím souhlas se soutěžními podmínkami.
Souhlasím se soutěžními podmínkami

Pravidla tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 17. ledna 2021 do 24:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem tipovací soutěže Vendée Globe s Helly Hansen (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do  17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně uhádnout vítěze Vendée Globe 2020. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Ceny do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 17. ledna 2021 do 24:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnými odpověďmi. Správné odpovědi budou slosovány nejpozději do 4 dnů od vyhlášení oficiálního vítěze závodu. Následující den budou vítězové zveřejněni na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen. 

Vítěz získá bundu AEGIR OCEAN DRY TOP.  Tato cena je určena pro soutěžícího, který správně uhodne vítěze a bude vylosován. 

V soutěži jsou také 3 ceny útěchy. Jde o baťohy HH Scout Duffel L. Cenu útěchy vyhraje ten, kdo se zúčastní soutěže a bude vylosován. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 13.1.2021.

Na horu