Search
× Search
Zkušenost s charterovou společností
David Spanel
/ Kategorie: Kam jet, Zajímavosti

Zkušenost s charterovou společností

Čtenář Lodních novin David Španěl nám poslal článek, popisující jeho zkušenost s charterovou společností Adriatic Charter. Zkušenost není nejlepší, ale to už posuďte sami. 

Kde: Chorvatsko, Sukošan, Adriatic Charter.

Kdy: srpen 2020

Kdo: Já, Jarda, naše manželky a děti.

Začal bych tím, že jsem v Sukošanu dostal jinou loď. Stejnou, ale ne přesně tu objednanou. Charterovka to zdůvodnila tím, že jim to usnadni práci, neboť na té, kterou jsem chtěl, je přidělána sít na relingu od předchozího zákazníka a zjednoduší jim to práci, nebudou ji muset předělávat na jinou. Nechci prudit a štvát technika hned na začátku, papírově stejné lodě, stejná výbava, stejně staré, takže souhlasím.

Už při přebírání lodi je vidět že údržba pokulhává. Ne že by něco nefungovalo, ale na loď vyrobenou v roce 2013 má loď příliš šrámů a všechno je takové nic moc….. Chybí i světlo v kokpitu, ne že by nebylo, ono ani není v kokpitu do čeho zapojit. Naštěstí máme na večery aspoň LED pásek na pověšení na baterky, který si vzal Jardův syn.

Hned v neděli první problém. Přestal fungovat záchod. Pumpa nebere vodu z moře. Ucpaný není. Asi odešlo těsnění na pístu a nebere vodu z moře. Prostě špatná údržba - vyměníme až přestane fungovat, ne preventivně. Jsem si naprosto jist, že WC v sobotu fungovalo, abych měl jistotu, že není ucpaný tank, použil jsem při přebírání test se saponátem a bublinky šly ven. Naštěstí máme Bavárku se dvěma WC a i to první jde nakonec používat s kbelíkem vody na zalití, vypumpování totiž funguje bez problémů.

Druhý problém je, že nejede wifi. Máme sice každý data, ale proč nevyužít i wifi, když to je v ceně. Hledám kde vůbec je modem. Nakonec jej nacházím za ovládacím panelem v salónu. Upadl drátek napájení, mám u sebe plynovou pájku, oprava na 2 minuty. Pokud se někdo diví, proč vozím pájku, tak vězte, že jsem ji za těch par plaveb potřeboval již dvakrát.

Foto David Španěl

Foto David Španěl

Zaseklá plachta.
V pondělí nám začalo foukat, takže plachty ven. Není to tak snadné, hlavní nejde vyrolovat ze stěžně. Cca ve dvou třetinách se kouše. Končíme na Iloviku.  Ne snad kvůli plachtám, problém je jinde, Jardova žena Jitka se ptá, zda je normální, že mají v zadní kajutě mokro. Jdu se podívat k motoru a tam je plno vody.  Baterie pod podlahou před schůdky má vodu kousek pod kontakty.

Vybereme nějakou vodu ale ta pořád přitéká. Rozdělíme síly, já vodu, Jarda plachtu. Rozhodujeme se zda tam někoho vytáhnem a použijeme radu Dana Vodičky -  lžičku,  jak jsem četl v nějakém článku na Lodních novinách, nebo hrubou sílu. Nakonec se rozhodneme pro hrubou sílu. Jarda s jeho kluky zkouší plachtu, já se věnuji vodě. U motoru nic neteče. Nakonec zjišťuji, že problém je upadlá hadice s odtokem vody z batysty (nebo bakysty, rád bych veděl co je správě, slyšel jsem oboje). Ta ústí pod zrcadlem. Z fotografie, kterou jsem si udělal při přebírání, je vidět (nebo spíše není vidět), že byla zakryta  bambulákem. Druhý odtok který vidět je, má uražen kus příruby. Když pak další den v zátoce Krivica spouštíme zrcadlo, zjišťujeme, že tlumiče vůbec nefungují. Někdo před námi prostě vyklopil zrcadlo bez toho, aby je přibrzdil, to se propružilo a objímku urazilo. Každopádně je jasné že každá vlnka nám tam hodila deci vody.

Foto David Španěl

Foto David Španěl

Voda v podpalubí.
  Pozitivní je že Jardovi se podařilo plachtu dostat ven.  Zda jsem ji zaroloval špatně já při přebírání nevím, abych řekl pravdu, nechtělo si mi ji vytahovat celou. Díru odtoku zalepujeme zvenku páskou. Do bordelu, který vidím kontrolními dvířky v zadní kajutě se nikomu lézt nechce. Ostatní odjíždějí na břeh, já jdu rozebrat podlahu a vybrat vodu.

Podlážky jsou bohužel přidělány torxy. Ve výbavě na lodi je pouze jeden plochý šroubovák a jeden křížák. Naštěstí jsem vybaven, vzal jsem si na loď celou gola sadu. Kdo již někdy podlahu rozebíral, aby vybral vodu, možná již ví, že přepady mezi žebry pomocí trubiček v žebrech nejsou v nejnižším místě, ale nahoře kousek pod podlahou. Chcete-li vybrat vodu všude, musíte rozdělat vše, kam se voda dostala. Nelze vybírat pouze v jednom místě a čekat že tam voda zase doteče. U stěn je třeba odpáčit lišty a pak je dát zpět. Většina lišt moc nedrží, když vše dávám do původního stavu, jsem rád, že mezi náhradními díly mám i hřebíky. Teď vše drží lépe než na začátku. Zpětně si uvědomuji, že při přebírání bylo u motoru nepřirozeně čisto. Ani kapka vody nebo špíny ve studánce pod motorem. Asi víte co tím myslím…..

Máme tu středu a další problém, od posádky se dozvídám, že je naprasklá lukna nad zadní kajutou. Všichni se dušují, že na ni nešlápli. Já vím, že jsem to nebyl a nezdá se mi pravděpodobné, že někdo další z posádky měl dostatečnou váhu aby praskla. Ta zadní je malá a něco vydrží. Podle fotek z přebírání focených zespodu vím, že na lukně ležela lana. Prasklina není vidět, ale fotka je nepovedená a prasklina se mohla krýt s lany. Ach jo. Aspoň jsme to slepili, ať to neupadne úplně.     

Foto David Španěl

Foto David Španěl

Údržba nic moc...
Ani čtvrtek nemúže proběhnou v klidu. Jsme na mole Zapuntel/Porat. Místní sedí u stánku, vlny jdou ke břehu, zavírám tanky, ať jim tam neposíláme po vodě naše pozdravy z WC. Když zavírám tank na druhém WC, rozhodnu se, že jej rovnou použiji. Následně zjišťuji, že nic nevypumpuji. Tank má ucpané odvzdušnění, vzduch z něj nemá kam unikat, takže jej nepřepumpujete…… Ten večer musím na WC ještě jednou, WC plné, takže si jdu zaplavat. Zde mám jednu radu, nemůžete li tomu hnědému hadovi uplavat, je dobré zkusit mu uplavat pod vodou. A pokud by jste snad měli řídký případ s hustým běháním, tak v tom případě jít si zaplavat rozhodně nedoporučuji, to je jedině WC.

Máme tu pátek a vracím loď. Luknu jsem zatajovat nechtěl, ale také jsem na ni neměl v plánu upozorňovat. Přece jen si pořád myslím, že za to nemůžeme. Přiznám se, že přes luknu zase ležela nějaká lana. Technik přijde, nastartuje motor, opíše motohodiny a jde dál. Docela mne překvapuje, že technik bez dívání dost silně do lukny klepne. Ne že by se zastavil, podíval, klepnul. On do ní bouchne ještě v chůzi a hned hlásí prasklá lukna.

Nemá cenu se hádat, mám pojištěnou kauci, jsou to sice peníze, nicméně vědom si toho, že Dan Vodička komentoval Adriatic Charter tak, že měl svého času vlastní ochranku, nechávám to plavat……

Ale vím kterou charterovku již nikdy nevyužiji.

Takže poučení, lukny nekontrolovat jednou ani dvakrát (z vrchu a zespodu), ale raději třikrát. Na WC nezkusit jen, že jde vypumpovat, ale zkusit jej i se zavřeným tankem. Taky se neflákat a ať fouká jak chce, vytáhnout celou plachtu. A protože si loď při přebírání fotím, tak těch fotek nadělat víc a prohlídnout si, že jsou ostré.

Pokud by mi snad někdo chtěl radit, co vše jsem udělal špatně, tak nemusíte, jsem chytrej jak rádio takže to není třeba.

 

 

Vytisknout
5287

Odpovědní formulář

Vyplňte jméno a příjmení, případně tituly
Vyplňte prosím Váš email.

Tipněte vítěze Velikonoční regaty 2024
Potvrďte prosím souhlas se soutěžními podmínkami.
Souhlasím se soutěžními podmínkami

Pravidla soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2024

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 5. dubna 2024 do 23:59:59.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2024 (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do 5. dubna 2024 do 23:59:59 středoevropského letního času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže správně tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně tipnout vítěze Velikonoční regaty 2024. Na otázky v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.
  3. Soutěž vyhrává vylosovaný výherce. Cena je nepřenosná. Na palubě jachty má zajištěno místo pouze vylosovaný výherce. 

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Cena do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 5. dubna 2024 do 23:59:59 středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnou odpovědí. Správné odpovědi budou slosovány na vyhlášení Velikonoční regaty a tamtéž bude vyhlášen vítěz.  

Cenu do soutěže věnuje společnost Lodní noviny sro.  Vítěz vyhrává jedno místo na plavbě na Azorských ostrovech od 15. do 22.6. dle specifikací zde. Součástí ceny je místo na palubě jachty, cena nezahrnuje přístavní poplatky, dopravu, stravu, ani pojištění.

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherce na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výhry nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 10.3.2024.

Na horu