Giulia Sailing v druhé polovině sezóny
Včera jsme dostali zprávu od týmu Giulia Sailing, která shrnuje jejich působení ve druhé polovině sezóny.
Hned na počátku se musím omluvit všem kamarádům, fanouškům a přispěvatelům našeho týmu. Od patnáctého září, kdy jsme na Kypru obdrželi titul vícemistra Evropy, začal náš podzimní příběh plný zvratů a vymýšlení náhradních variant. A tak opravdu nebyl čas sednout si a napsat pro vás pár řádků.
S nemocným motorem
Po úspěchu na evropském šampionátu jsme měli v plánu odjet z Kypru na Maltu na tradiční Rolex Middle Sea Race. Po prvních 30 mílích motor vypověděl službu a převozní posádka pod vedením Petra Stejskala byla nucena zastavit na západním cípu Kypru a řešit nefunkční magnetický ventil přívodu paliva. Naštěstí potřebné náhradní díly byly dostupné hned druhý den. I s novou řídící jednotkou, která nás v minulosti zlobila také. Chtěli jsme mít jistotu.
Medican na Krétě
Druhý zádrhel nastal, když se začala formovat silná tlaková níže mezi Maltou a Krétou. Dnes už si ji všichni pamatují jako středomořský hurikán medican. Posádka byla nucena přerušit plavbu na Krétě a zajistit loď před blížícím se nebezpečím.
Nejsou lidi
Z důvodu časového skluzu jsme museli týden čekat a shánět novou partu pro další převoz. Vězte, že není jednoduchý úkol, když potřebujete zajistit posádku týden před Českou námořní rallye. Díky Lee Princové, Pavlovi a Maďarovi jsme dostali loď až na Maltu včas.
Šetřit loď
Malta byla jako vždy super. Jednalo se o padesátileté výročí. V průběhu příprav se začaly potvrzovat předpovědi na velmi silný vítr a co bylo horší, i tvorbu nenadálých bouřek. To v praxi znamená, že předpovědi jsou orientační, spíše horší a může foukat prakticky cokoliv. To je pro naši Giulii limitující. Vyrazili jsme s odhodláním, ale i jasným cílem, že pokud se podmínky zhorší – končíme.
Nakonec tomu dopomohla naše situace v Messinské úžině, kam jsme přijížděli na druhém místě a bouřka za námi hnala lodě proti proudu a my zůstali skoro stát v místě bez větru. Z Messiny jsme odjížděli skoro poslední se ztrátou 17Nm a s přicházející bouřkou, která z dálky světelně připomínala obří house party. Zbývalo nám tedy bojovat o dojetí do cíle a určitě by to nebylo beze škod. Padlo společné rozhodnutí odstoupit a připravit loď na Mistrovství Chorvatska, Mistrovství ČR a ještě regatu Jabuka, kterou každý rok končíme sezónu.
Chinese gybe
Převozní posádka z Malty do Šibeniku pod vedením Jaraxe Šuvarského neměla vůbec jasnou vyhlídku počasí a po jízdě ve větru přes třicet uzlů, kdy v jeden nestřežený okamžik dostala Chinese gybe. Přitom se zlomil spinakerový peň. Poté bylo nutné se na pár dnů schovat v přístavu Bari. Tou dobou se na televizních obrazovkách a v novinách objevovaly zprávy o devastujícím větru, který potápěl lodě v přístavu Rapallo a jinde.
Úspěch před koncem sezóny
Spinakerový peň není zrovna něco, co by bylo možné koupit v každém obchodě. Závody se zdály být ohroženy. Velkým štěstím bylo, že nám pomohl Ondra Uher, který měl v Compotechu ještě jeden peň už vyrobený na skladě. Velmi rychle nám ho dovezl a my jsme po nočním převrtávání koncovek mohli nastoupit do závodu. Musím uznat, že ten stres za to stál a my si v závěru odvážíme další tituly Mistra Chorvatska, Mistra České republiky a v neposlední řadě vítězství v handicapu ORC v regatě Jabuka, kde se sešlo 112 lodí. Nutno podotknout, že zde byl vítězem každý, kdo protrpěl slabý vítr až do konce.
Giulia je teď už na cestě do zimoviště v Itálii a my chceme poděkovat všem, co nám pomáhali tohle všechno uskutečnit. Jsou to především lidé, kteří milují jachting a mnohdy stojí za firmami, které uvádíme na našich FB stránkách.
Díky vám vyhrají i ti, co nemají moře.
Giulia sailing
5441