Search
× Search
Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček
Daniel Vodička
/ Kategorie: Rozhovory, Ostatní regaty

Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček

V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem. 

Milane, koncem týdne startuje tvůj druhý závod sezóny Les Sables – Horta. Již v neděli ses přesunul do Les Sables. Jak probíhala příprava a jak jste ty a loď na závod připraveni?

Minulý týden byl náročný. Od pondělí tři tréninky na vodě. Jednou v silnějším, v úterý a ve středu v poměrně slabém větru. Jednou s Adrienem Hardym, dvakrát s Pierrem Brasseurem. Šlo nám to. Myslím, že jsme měli dobrou rychlost. S lodí jsem tedy spokojený. Dostávám ji stále více do ruky, získávám jistotu. Ale na vodu jsem šel i v pátek. Pavel Nesvadba natáčel záběry z dronu. Vlastně to byl další trénink. Docela intenzivní trénink. A mezitím nějaké drobnější technické věci a administrace. Stále je hodně věcí na práci. V neděli jsem si pak dal sólo plavbu do Les Sables, kde bude v neděli startovat závod na Azory. Bylo to krátké, jen nějakých 100 mil. Slabý vítr, téměř zaďák. Z přístavu do přístavu za 12 hodin.

Jak to šlo na Class40 sólo?

Byly příznivé podmínky, proto jsem to chtěl využít. Dobře jsem udělal, je to ještě velký rozdíl proti plavbě ve dvou. O mnohých věcech si myslíš, že ti jsou jasné, ale jsou tam určité diference a ty ti teprve musí docvaknout.  Chce to více rutiny. To se ale týká všech, protože snad nikdo letos nenajel sólo mnoho. I teď na cestě do Les Sables všichni jeli ve dvou nebo ve třech. Myslím si, že je trochu doháním.

Jak náročná je loď?

Je těžká, docela fyzicky namáhavá. Každá výměna plachet, každý obrat, to je obrovský výdej energie.

Nějaké technické potíže?

Trošku bojuji s AIS a přestala pracovat vysílačka vysílačka. To bude zřejmě jeden a ten samý problém. O to byla plavba do Les Sables náročnější, musel jsem víc hlídat provoz okolo. Navíc tu postavili obrovský větrný park, který ještě nebyl v mapě, tak o to to bylo složitější. Už zítra mě čeká security control, kontrola bezpečnostního vybavení lodi. Vše musí být v pořádku, ani maličkost nesmí chybět. Také musím na stěžeň kvůli vysílačce. Navíc se přijdou na loď podívat děti z místní školy. Bude to náročný týden, ale celkově jsem připravený.

První závod jste s Adrienem Hardym kvůli technickým problémům nedokončili. Bylo to pro tebe první ostré srovnání se světovou špičkou. Co pro tebe Normandy Channel Race znamenal a co jste si ze srovnání odnesli? Nějaká pozitiva?

No, když se ještě vrátím k Normandy Channel Race, tak určitě to byla dobrá průprava. Ostré srovnání se soupeři. Možná zpětně vidím, že jsme na to s Adrienem oba vlétli trochu jako na Figaru. Od startu na plný plyn. Tady přeci jen je loď větší a těžší. Proto ne vše se řeší jako na Figaru. Například na Figaru je třeba po každém obratu přeházet vše v lodi z boku na bok. Tady to tak důležité není. Je tu spíše třeba chránit sebe, šetřit se.  Jinak se vyčerpáte velmi rychle a nezbude síla na ty důležité věci, jako je hledání ideální trasy. Jinak se nám pracovalo velice dobře a doufám, že spolu pojedeme nějaký další závod, například Fastnet. Po této stránce to vše byla dobrá zjištění. A co se týče srovnání lodě se soupeři? Je rychlá! Nemám samozřejmě srovnání se všemi a za všech podmínek, ale myslím, že s nejnovějšími loděmi držíme krok. Jen je třeba brát v úvahu, že kluci na nejnovějších lodích se s nimi také teprve učí. Hledají jejich potenciál. Zatím jsme při mnoha trénincích zvítězili. Navzdory tomu, že jsme ve třídě nováčky. V naší tréninkové skupině je přitom cca 10 lodí. Závěrem tedy ještě jedno poučení z Normandy Channel Race. Je třeba se trochu šetřit a dělat věci ve správný čas. Jinak síly ubývají velmi rychle.

Pokračování zítra.

Vytisknout
449

Pravidla soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2019

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 7. dubna do 10:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2019 (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do 7. dubna 2019 do 10:00 hodin středoevropského letního času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže správně tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně tipnout vítěze Velikonoční regaty 2019. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Cena do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 7. dubna 2019 do 10:00:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnou odpovědí. Správné odpovědi budou slosovány na vyhlášení Velikonoční regaty v pátek  12. dubna a tamtéž budou vyhlášeni. 15. dubna 2019 bude vítěz zveřejněn na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen.  Vítěz získá bundu HP Racing Midlayer Jacket.  Vylosovaný na druhém místě vyhraje Hellypack Bag a cena za třetí místo je červenobílý HH Racing Bag. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 12.3.2019.

Na horu