Search
× Search
Revoluční záchranný systém Viking půjde do ostrého provozu
Jan Koukal
/ Kategorie: Zajímavosti, Bezpečnost

Revoluční záchranný systém Viking půjde do ostrého provozu

Nafukovací záchranné zařízení Viking Life Craft bude na Novém Zélandu nasazeno poprvé v praxi. Tamní provozovatel trajektů KiwiRail se rozhodl pro tuto technologii, která může ušetřit nejen místo na palubě, ale paradoxně také řadu životů námořníků, a to aniž bude kdy použita ke svému hlavnímu účelu.

Soustavu dánské záchranné technologie Viging LifeCraft tvoří čtyři nafukovací záchranné čluny pro 200 osob, skluzavky námořního evakuačního systému MES a plně elektrické motory Torqueedo pro pohon člunů. Aktivace soustavy je automatizovaná a digitalizovaná. Automatická je i kontrola funkčnosti, což zjednodušuje cvičení a zkušební procedury.

Kromě primární funkce záchrany životů má tato technologie oproti konvenčním řešením dvě přednosti. První z nich je kompaktnost - všechny komponenty se vejdou do jediné „bedny“, kterou lze umístit na palubu nebo zabudovat do boku trupu. Jelikož drtivá většina osobních lodí nemusí záchranné prostředky naštěstí nikdy použít, jsou mnohými majiteli lodí často považovány za nutné zlo, které jen zabírá spoustu místa. Toto řešení uvolní cenný prostor na palubě, který může být využit účelněji.

Druhým přínosem je zvýšení bezpečnosti posádky. Tu tyto automatizované systémy zvyšují tím, že u nich není nutné povinné cvičení se spouštěním záchranných člunů, které až příliš často končí pádem člena posádky z výšky do moře. Podle britské společnosti P&I v roce 2010 se nácvik spouštění záchranných člunů podílel jednou šestinou na všech úmrtích námořníků při výkonu povolání. Po zavedení technologie MES, kterou kromě Viking LilfeCraft nabízí například firma Survitec Seaheaven, volají i provozovatelé kontejnerových lodí.

Jako první ale bude mít technologii na svých lodích novozélandská KiwiRail, která ročně přepraví přibližně 800 tisíc cestujících mezi Severním a Jižním ostrovem Nového Zélandu. Půjde o lodě, které staví Hyundai Mipo. „Jde o nejmodernější bezpečnostní systém, který je navíc praktický, lehký i vizuálně přitažlivý,“ řekl Anders Ørgård, generální ředitel projekční společnosti OSK-ShipTech, která se podílí na stavbě nových trajektů KiwiRail.

Systém od výše zmíněné konkurenční firmy Survitec Seahaven bude možná brzy k vidění na nové sérii lodí společnosti Norwegian Cruise Line.

Vytisknout
692

Pravidla soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2019

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 7. dubna do 10:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2019 (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do 7. dubna 2019 do 10:00 hodin středoevropského letního času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže správně tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně tipnout vítěze Velikonoční regaty 2019. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Cena do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 7. dubna 2019 do 10:00:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnou odpovědí. Správné odpovědi budou slosovány na vyhlášení Velikonoční regaty v pátek  12. dubna a tamtéž budou vyhlášeni. 15. dubna 2019 bude vítěz zveřejněn na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen.  Vítěz získá bundu HP Racing Midlayer Jacket.  Vylosovaný na druhém místě vyhraje Hellypack Bag a cena za třetí místo je červenobílý HH Racing Bag. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 12.3.2019.

Na horu