Search
× Search
Kevin Escoffier, favorit The Ocean Race
Daniel Vodička
/ Kategorie: Rozhovory, Ostatní regaty

Kevin Escoffier, favorit The Ocean Race

Německý Yacht přinesl rozhovor s jedním z favoritů blížícího se závodu kolem světa The Ocean Race (dříve The Volvo Ocean Race). Z tohoto rozhovoru přinášíme to nejzajímavější.

Kevin Escoffier má nyní za sebou sólový závod přes Atlantik Route du Rhum, při kterém na 4. místě zaostal za medailí pouhé 2 hodiny. V minulosti si již na pažbu připsal vítězství ve Volvo Ocean Race s týmem Dongfeng a třetí místo se stejným týmem o 3 roky dříve. V roce 2012 byl součástí týmu, který získal Jules Verne Trophy, stále je držitelem rekordu v plavbě přes severní Atlantik z roku 2009 na trimaranu Banque Populaire V. Jistě si ale také pamatujete jeho dramatickou záchranu, kdy se v Jižním oceánu jeho jachta PRB rozlomila ve dví a šla ke dnu. Ze záchranného ostrůvku, do kterého se stihl evakuovat, ho při Vendée Globe zachránil Jean Le Cam. Escoffier má nyní novou jachtu Holcim, pro kterou byla regata Route du Rhum první zkouškou ohněm.

Nová jachta

Foto  Julien Champolion - polaRYSE | PRB

Foto Julien Champolion - polaRYSE | PRB

Holcim
„Splnila očekávání, je snadno ovladatelná a během Route du Rhum se dokázala rychlostně držet s trojicí nejlepší. Navzdory tomu, že dva roky od Vendée Globe jsem sólo na lodi neseděl.“

Vzpomínky na ztroskotání v Jižním oceánu

„Dramatická situace v Jižním oceánu je již jen vzpomínkou. Na psychice to nezanechalo žádné stopy. Takové nehody jsou pro nás prostě součástí hry. Spíš jsem se obával, že po dvouleté pauze budu trochu zrezivělý, že nebudu schopen hned znovu plout na špičkové úrovni.“

Bezpečnost

Image
„Provedli jsme několik změn v oblasti bezpečnosti. Plovoucí kotva záchranného voru je jiná, aby se při vlnobití tak často nepřevracel. Na ostrůvku je nyní k dispozici vysílačka s AIS, a to nejen v nouzovém grab bagu. Nemohl jsem si ho tehdy (grab bag) vzít s sebou, což mi znemožnilo mluvit s Jeanem Le Camem, který mě zachránil. Na horní části ostrůvku je nově připevněn radarový reflektor.“

„S designéry jsme také upravili výpočty struktury jachty "Holcim - PRB". Za normálních okolností foily zvedají loď z vody uprostřed, čímž se snižuje tlak na příď. Když se stará PRB zabořila hluboko do vlny, bylo to obráceně. Myslíme si, že foil tlačil trup dolů a zvýšil zatížení na příď tak enormně, že se trup prolomil. Proto jsme výrazně posílili strukturu na přídi.“

The Ocean Race výhodou pro Vendée Globe?

„Většina skipperů IMOCA se neúčastní. The Ocean Race je proti Vendée Globe drahý. Důležitý je sponzor. Mnozí francouzští sponzoři neusilují o mezinárodní trhy. Pro mě je to také dobrá příprava na Vendée Globe. Nemáte mnoho příležitostí plout s loděmi IMOCA v Jižním oceánu. Nyní můžeme pořádně sešlápnout plyn na 30, 35 dní, což bychom jinak ve francouzských závodech nikdy nedokázali. Je to dobré pro spolehlivost lodi.“

Zvládne IMOCA The Ocean Race?

Image
„Nevím, brzy budeme znát odpověď. Určitě musíme být opatrní. S novými velkými foily jsou lodě ještě rychlejší. Na druhé studené frontě při Route du Rhum jsme mohli snadno dosáhnout rychlosti 25 uzlů při úhlu větru 55 až 65 stupňů. Když jedete takovou rychlostí v pětimetrových vlnách, musíte kontrolovat strukturu lodi. Na nových lodích IMOCA je třeba plout jako na multihullech. Rychlost určuje stav moře. Ani senzory namáhání zde nejsou příliš užitečné. K poškození lodi stačí jediná vlna.“

Jak se vám líbí nová trasa?

„Známe ji velmi dobře, je to vlastně etapová Vendée Globe. Pro mě na trase nakonec nezáleží. Jsem závodní jachtař, důležitý je závod se soupeřem. Účast v The Ocean Race pro mě není jen přípravou na Vendée, chci závod znovu vyhrát!“

Autopilot na IMOCA

Foto Julien Champolion - polaRYSE | PRB

Foto Julien Champolion - polaRYSE | PRB

Ještě jednou jachta Hocim
„Myslím, že poplujeme na autopilot více než z 90 %. IMOCA už nemá pohodlnou polohu na kormidlování, prostě na to není konstruována. Rozhodně je rychlejší, když plujeme na autopilot. Ale dva lidé budou neustále trimovat loď. Lodě už nejsou stavěné na to, aby se daly dlouho řídit ručně. Nemají téměř žádný tlak na kormidlo a potřebují minimální, ale velmi rychlé impulsy při vysokých rychlostech na foilech.“

 

Vytisknout
528

Pravidla soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2019

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 7. dubna do 10:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2019 (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do 7. dubna 2019 do 10:00 hodin středoevropského letního času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže správně tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně tipnout vítěze Velikonoční regaty 2019. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Cena do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 7. dubna 2019 do 10:00:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnou odpovědí. Správné odpovědi budou slosovány na vyhlášení Velikonoční regaty v pátek  12. dubna a tamtéž budou vyhlášeni. 15. dubna 2019 bude vítěz zveřejněn na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen.  Vítěz získá bundu HP Racing Midlayer Jacket.  Vylosovaný na druhém místě vyhraje Hellypack Bag a cena za třetí místo je červenobílý HH Racing Bag. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 12.3.2019.

Na horu