Search
× Search
Amel 50
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky

Amel 50

Velký třesk ve světě blue water jachtingu. Loděnice Amel představila novou padesátku! A bude to sloop! Vypadá to, že se mění svět. Vše je jinak.

Francouzská loděnice Amel přišla před více než 40 lety s konceptem, který se stal etalonem jachty na dlouhé plavby. Ketch s centrálním kokpitem utopeným bezpečně mezi nástavbami a s pevným sprayhoodem, nabízel vždy maximální pohodlí, bezpečnost a samozřejmě jednoduché ovládání. O úspěšnosti konceptu svědčí to, že oba větší modely, Amel 55 a Amel 64, navazují na design vzniklý v sedmdesátých letech minulého století. Jen málokterá loděnice se může pochlubit podobným úspěchem.

Nyní je tu tedy něco zcela nového. Základní křivky se zdají být shodné s tradicí, ale jen na první pohled. Vše je u novinky jinak.

Jachta, která poprvé vypluje v červnu a slavnostní premiéru si odbude na výstavě v Cannes v září, přinese standardní kvality zkombinované s moderními přístupy. Jde v současné době o nejmenší jachtu loděnice a značka se tím otevírá novým zákazníkům.
I když nejde o závodní jachtu, i k jejím výkonům se při navrhování přihlíželo. Má kolmou příď, čímž se prodloužila vodoryska a velmi širokou záď, což zvyšuje stabilitu a výkon lodě. Na příď byl dodán čelen, který nejen vynáší kotvu před příď, ale také umožňuje pohodlné použití plachet jako je genaker či Code 0. 

Šířka trupu na zádi znamenala nutnost použití dvojice kormidel, které zlepšují ovladatelnost jachty v náklonech.
Zajímavým detailem při pohledu na linii paluby je její konvexní tvar, vypouklý ve středu trupu. Tato nenápadná maličkost pomohla získat ve střední části lodi potřebnou stojnou výšku v interiéru. 

Kokpit jachty je stejně dokonale krytý, jako je tomu u větších lodí této značky. Kormidelní kolo je v jeho přední části, kormidelník je tak krytý před jakýmkoli počasím. Za kokpitem pokračuje rozlehlá paluba na slunění. Novinkou oproti větším modelům je maximalizace bočních okének v trupu. 

Pro jednoduché ovládání lodi i jen stárnoucím manželským párem, je vše v elektrice. Elektrické jsou vinšny, ale i rolování plachet. 

Zde si můžete jachtu prohlédnout 360°.



Parametry

Délka trupu

15,51 m

Délka na vodorysce

14,50 m

Šířka

4,79 m

Ponor

2,15 m

Balast

5 350 kg

Výtlak

18 750 kg

Nádrž na palivo

675 l 

Nádrž na vodu (standard)

600 l 

Výkon motoru

110 HP

Plocha hlavní plachty

62,0 m2

Gena

64,5 m2

 Staysail 24,0 m2

Design

Berret Racoupeau Yacht Design

Základní cena

750 000 EUR bez DPH

Více

zde

 


Vytisknout
5013

Pravidla soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2019

Soutěž probíhá od okamžiku zveřejnění do 7. dubna do 10:00.

Pořadatel soutěže

Pořadatelem soutěže Tipovačka na vítěze Velikonočky 2019 (dále jen „soutěž“) jsou Lodní noviny sro, se sídlem Pod Havlínem 748, Praha 5, 156 00, IČO: 05897289 (dále jako „pořadatel“).

Doba a místo platnosti soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže na webu www.lodninoviny.cz do 7. dubna 2019 do 10:00 hodin středoevropského letního času (dále jen čas trvání soutěže) na území České a Slovenské republiky.

Účastníci soutěže

Soutěže se může zúčastnit ten, kdo v čase trvání soutěže správně tipuje vítěze vyplněním formuláře na stránce soutěže. Osoba nesplňující podmínky účasti, nebo jednající v rozporu s pravidly soutěže, nebude do soutěže zařazená. Pokud by se ukázalo, že taková osoba se i přes výše uvedené stala výhercem v soutěži, například v důsledku nepravdivých informací, které poskytla, nemá nárok na výhru a tato nebude předaná. Ze soutěže jsou vyloučeni zaměstnanci pořadatele a jejích partnerů a osoby jim blízké ve smyslu dle § 22 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Každý účastník soutěže může na soutěžní otázku odpovědět pouze jednou.

Pravidla soutěže

  1. Účastník soutěže musí splnit úkol – správně tipnout vítěze Velikonoční regaty 2019. Na otázku v zadání soutěže se odpovídá vyplněním formuláře na stránce soutěže a odesláním formuláře organizátorovi soutěže.
  2. V případě splnění kritéria (1) postupuje účastník soutěže do losování, ve kterém Lodní noviny náhodně vylosují výherce.

Do soutěže jsou zařazené jen platně vyplněné a odeslané formuláře.

Cena do soutěže

Soutěž probíhá ode dne zveřejnění soutěže do 7. dubna 2019 do 10:00:00 hodin středoevropského času na webové stránce www.lodninoviny.cz. Do soutěže se čtenáři zapojí vyplněním a odesláním formuláře se správnou odpovědí. Správné odpovědi budou slosovány na vyhlášení Velikonoční regaty v pátek  12. dubna a tamtéž budou vyhlášeni. 15. dubna 2019 bude vítěz zveřejněn na Lodních novinách. 

Ceny do soutěže věnuje společnost Helly Hansen.  Vítěz získá bundu HP Racing Midlayer Jacket.  Vylosovaný na druhém místě vyhraje Hellypack Bag a cena za třetí místo je červenobílý HH Racing Bag. 

Lodní noviny jsou oprávněny zveřejnit jméno a příjmení výherců na svých profilech na sociálních sítích a webových stránkách.

Závěrečná ustanovení

Pořadatel nenese odpovědnost za jakoukoliv technickou chybu při organizaci soutěže a má právo konečného rozhodnutí ve všech záležitostech soutěže včetně jejího ukončení.  O jakýchkoliv reklamacích či námitkách rozhoduje s konečnou platností pořadatel. Pořadatel si vyhrazuje právo bez náhrady soutěž zkrátit, přerušit anebo zrušit či jednostranně změnit nebo doplnit její podmínky, a to tak, že změnu vyhlásí na webových stránkách, kde jsou k dispozici platné a úplné podmínky.

Účastí v soutěži vyjadřuje soutěžící souhlas s těmito pravidly a poskytuje Lodním novinám dobrovolně souhlas se zpracováním svých osobních údajů. Souhlas je možné kdykoliv písemně odvolat. Soutěžící má právo na přístup k Údajům, právo požádat o vysvětlení a případně právo požadovat odstranění vzniklého stavu, zejména blokování, provedení opravy, doplnění či likvidaci jeho Údajů a další práva uvedená v zákoně č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Na poskytnutí výhry není právní nárok a hodnotu výher nelze vyplatit v penězích. Výherce bere na vědomí, že je povinen vypořádat své případné daňové povinnosti vůči státu.

Tyto podmínky jsou platné a účinné od 12.3.2019.

Na horu