Jsou ještě volné lodě na Vendée Globe?
Na stavbu nové lodě pro Vendée Globe 2020 už není čas. Jsou ještě k dispozici jachty ze druhé ruky, nebo už všechny změnily majitele?
Nejvíce ceněné jsou jachty, které byly postavené před posledním ročníkem Vendée Globe. To jsou lodě, které sice zřejmě v roce 2020 nevyhrají, ale nejspíše stanou na stupních vítězů (mělo by být postaveno 7 nových jachet). Poslední větu neberte tak doslova, protože například Hugo Boss je neuvěřitelně rychlá a zdá se, že i spolehlivá. A nové jachty nemusí doplout do cíle, to by nebylo nic zvláštního. Zvláště ve chvíli, kdy se stále více vznášejí na foilech.
Z poslední generace jachet jsou na cestě k novým majitelům Safran a Hugo Boss. Na Hugo Boss si dělal zálusk Conrad Colman, ale poté, co tým Banque Populaire přišel při Route du Rhum o svůj Ultime trimaran, se ukázalo být licitování o cenu nedostatkového zboží špatnou taktikou. Vypadá to, že francouzská populární banka po lodi sáhla. Tu Conrad Colman nepřeplatí.
Jachtu Safran kupuje bývalý vynikající závodník Roland Jourdain pro svoji firmu Kairos. Jachtu pronajme a zároveň bude pracovat na celkovém zabezpečení kampaně. Pro závodníka přezdívaného Bilou tak jde vlastně o takovou koupi charterové jachty.
Další zajímavou lodí, která bude pronajata na příští Vendée Globe je SMA. Jachta vyhrála Route du Rhum a patří firmě dvojnásobného vítěze Vendée Globe Michela Desjoyeaux. Kdo chce, může si jachtu pronajmout.
Z nepříliš starých jachet, které změnily majitele, můžeme vzpomenout Souffle du Nord. Jde o bývalou Groupe Bel, jednu ze dvou prvních jachet IMOCA, která vznikla ze spolupráce VPLP a Verdier. Výborná jachta, kterou však provází smůla. Ve Vendée Globe má bilanci: zlomený stěžeň, srážka s rybářskou lodí, srážka s kontejnerem. Novým majitelem jachty je Maxime Sorel.
Na prodej jsou tyto jachty: Spirit of Yukoh (design Farr z roku 2007) a Vers un monde sans sida. Cena těchto jachet je 480 000 EUR. Dále Vivo a Beira (design Lombard 2004) za 725 000 EUR, 100% Natural Energy (bez stěžně) za 250 000 EUR, Kingfisher (také bez klacku) za 240 000 EUR a Great America IV (design Owen Clarke 2006) za 600 000 EUR.
5554
Související články
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
Jak foil zvyšuje stabilitu jachty
V našem světě jachtařů narozených v minulém tisíciletí byl vždy pro stabilitu jachty určující kýl. A mohla mu pomoci posádka vyhnaná na živlům vystavený návětrný bok. Dnes mnohé z toho, a někdy i vše, přebírají foily. Jak zvyšuje foil stabilitu, a tedy i výkon jachty?
Spánek sólových jachtařů
Spánek sólových jachtařů
Závodíte přes oceán nebo okolo světa. Jste na lodi sám. Jak ovládnout vlastní únavu? Jak ovládnout sebe, svůj spánek? Jak neupadnout do dřímoty v nejméně vhodný okamžik?