Proč nechci dřevo v lodní koupelně
V lodních koupelnách (toaletách) se často potkáváme s velkým podílem dřeva. Jde o agresivní prostředí, kde dřevo málokdy vydrží. Jaká má být lodní koupelna? Bílá, nebo v barvě dřeva?
Lakované dřevo ve formě překližky je v (skoro) každé lodní koupelně zdrojem potíží. Stačí drobný škrábanec, netěsnost a krásný povrch začíná šednout, vlhnout, pomalu odcházet do věčných lovišť. Je to problém téměř všech lodních koupelen a rozhodně všech na charterových lodích.
Pokud bych si mohl vybrat, jak by měla koupelna na mojí jachtě vypadat, sáhl bych po laminátu a bílém povrchu. Je (téměř) nerozbitný, snadno udržovatelný, aseptický. Nemusím si při sprchování
Foto Daniel Vodička
Dřevo v koupelnách trpí.
lámat hlavu s tím, že jsem koupelnu zlil od stropu po podlahu. Ano, je na pohled až příliš aseptický, ale na druhou stranu mi vydrží v top stavu až do chvíle, kdy celá jachta vydechne naposledy. Ten klid mi za menší míru elegance stojí.
3960
Související články
Jak sami škodíme obrazu jachtingu v médiích
Jak sami škodíme obrazu jachtingu v médiích
Dostat náš závodní jachting do mainstreamových médií není snadné. Mnohdy tomu však házíme klacky pod nohy i my sami. A řešení je na dosah ruky.
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Před pár týdny způsobil Francois Gabart pozdvižení svým rozhodnutím předat kormidlo trimaranu SVR Lazartique v sólo třídě Ultim 32/23 mladšímu kolegovi Tomu Laperchemu. Jeho zájem se přesunul k o dost odlišné disciplíně, byť alespoň zůstal u tří trupů. Pracuje na vývoji obřího nákladního trimaranu, který by měl dopravovat zboží mezi Evropou a Amerikou rychleji než současné kontejnerovky.