Proč nechci dřevo v lodní koupelně
V lodních koupelnách (toaletách) se často potkáváme s velkým podílem dřeva. Jde o agresivní prostředí, kde dřevo málokdy vydrží. Jaká má být lodní koupelna? Bílá, nebo v barvě dřeva?
Lakované dřevo ve formě překližky je v (skoro) každé lodní koupelně zdrojem potíží. Stačí drobný škrábanec, netěsnost a krásný povrch začíná šednout, vlhnout, pomalu odcházet do věčných lovišť. Je to problém téměř všech lodních koupelen a rozhodně všech na charterových lodích.
Pokud bych si mohl vybrat, jak by měla koupelna na mojí jachtě vypadat, sáhl bych po laminátu a bílém povrchu. Je (téměř) nerozbitný, snadno udržovatelný, aseptický. Nemusím si při sprchování
Foto Daniel Vodička
Dřevo v koupelnách trpí.
lámat hlavu s tím, že jsem koupelnu zlil od stropu po podlahu. Ano, je na pohled až příliš aseptický, ale na druhou stranu mi vydrží v top stavu až do chvíle, kdy celá jachta vydechne naposledy. Ten klid mi za menší míru elegance stojí.
2854
Související články
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Před pár týdny způsobil Francois Gabart pozdvižení svým rozhodnutím předat kormidlo trimaranu SVR Lazartique v sólo třídě Ultim 32/23 mladšímu kolegovi Tomu Laperchemu. Jeho zájem se přesunul k o dost odlišné disciplíně, byť alespoň zůstal u tří trupů. Pracuje na vývoji obřího nákladního trimaranu, který by měl dopravovat zboží mezi Evropou a Amerikou rychleji než současné kontejnerovky.
ČANY LANEX Cup v polovině
ČANY LANEX Cup v polovině
Závod ČANY Lanex Offshore Cup je za polovinou. Vedoucí dvojice již směřuje na jihozápad k cíli, kde bude očekávána dnes v noci. Motivace na palubě vedoucích jachet jsou různé, dokonce i roztomilé na první pohled.