Nejbezpečnější místo za plavby
Zkušený jachtař ví, kam umístit za plavby konvičku s čajem, kde má své místo hrnec s polévkou, kde se bude cítit bezpečně talíř s nakrájeným ovocem. U charterových posádek často tato znalost chybí.
Za plavby na plachetnici jsou v kuchyni jen dvě bezpečná místa na odložení čehokoli, co nechceme dát do skříňky. Je to dřez, pokud ho zaplníme tak, aby předměty v něm byly stabilní a vařič. Na ten se často zapomíná.
Přijdeme-li na palubu charterové jachty, je obvykle vařič v kuchyni zaaretovaný, aby se nemohl naklánět (uklízečkám se lépe myje). Jakmile povolíme aretaci (zástrčka dole pod troubou) vařič se může naklánět zprava doleva, podle náklonu lodě. Je to užitečná maličkost, která umožňuje vaření za plavby. Na vařiči by dále měly být nastavitelné packy, které fixují při vaření hrnec na místě. Tyto packy jsou na charterových lodích obvykle demontované a ztracené, nebo demontované a uložené ve skříňce či šuplíku poblíž.
Foto Hanse Yachts
Zeleně označená je západka, která fixuje vařič.
Chceme-li za plavby někam uložit hrnec s čajem, bude mu nejlépe právě na vařiči, pokud ho zafixujeme již zmíněnými packami. I při velkém náklonu bude hrnec na vařiči v bezpečí.
Samozřejmě platí pro vařič, který není zaaretovaný. To je třeba si vždy ověřit. Někteří suchozemští kuchyři (-ky) se u naklápějícího se vařiče cítí nejistě a rádi ho kdykoli to jde, zase zajistí. Pak ovšem výše zmíněné nepaltí…
1156
Související články
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Před pár týdny způsobil Francois Gabart pozdvižení svým rozhodnutím předat kormidlo trimaranu SVR Lazartique v sólo třídě Ultim 32/23 mladšímu kolegovi Tomu Laperchemu. Jeho zájem se přesunul k o dost odlišné disciplíně, byť alespoň zůstal u tří trupů. Pracuje na vývoji obřího nákladního trimaranu, který by měl dopravovat zboží mezi Evropou a Amerikou rychleji než současné kontejnerovky.
ČANY LANEX Cup v polovině
ČANY LANEX Cup v polovině
Závod ČANY Lanex Offshore Cup je za polovinou. Vedoucí dvojice již směřuje na jihozápad k cíli, kde bude očekávána dnes v noci. Motivace na palubě vedoucích jachet jsou různé, dokonce i roztomilé na první pohled.