Opuštěný trimaran za 500 000 000
Armel Le Cléac´h, skipper Ultime trimaranu Banque Populaire, byl v noci zachráněn z překlopené závodní jachty rybářskou lodí. Podle zpráv týmu je v pořádku. Rybáři jsou nyní na cestě do Španělska, Armel se tedy projede. A zřejmě to nebude rychlost, na kterou je z foilujícího trimaranu zvyklý. Route du Rhum je tentokrát pro velké trimarany krutá.
Tým nyní zvažuje všechny možnosti záchrany lodě, která se nachází cca 340 mil severovýchodně od Azor. Vzhledem k ceně trimaranu, cca 20 milionů EUR, bude tým velmi snaživý. Záchrana ale nebude snadná. Zima je na krku a severní Atlantik je rozdivočelý. Vlek překlopené jachty může špatně dopadnout. Atlantikem se tak potuluje loď, jejíž cena připomíná rozpočet našeho ministerstva kultury.
Jedna dobrá zpráva…
Dobrá zpráva přišla naopak z La Coruni. Trimaran Sodebo, který byl donucený zajet do přístavu kvůli prasklině v předním příčníku, se vrátí do závodu. Týmu se podařilo prasklinu opravit a Coville se pokusí dojet pro medaili. Má šanci dojet na třetím místě.
… a několik špatných
Špatné správy jsou ale v převaze. Kormidlo po větru stočila Samantha Davies ve třídě Imoca. Slyšela z trupu nevšední zvuky. Nakonec zjistila delaminaci na spodku trupu. S něčím takovým není možné pokračovat v závodě. Proto pluje opatrně po vlnách do bezpečí.
Do přístavu míří Fabrice Amedeo se zlomeným čelenem a o opravy se chce někde v klidu pokusit Yannick Bestaven. Oba ve třídě IMOCA.
Drsný začátek
Je znát, že start závodu byl mimořádně drsný. Dvojice nejrychlejších trimaranů Macif a IDEC Sport už má nejhorší za sebou a snaží se dostat do pasátu. Drsné počasí by je už nemělo potkat. Ve třídě Ultime odstartovalo 6 lodí, v této chvíli pokračují v cestě k cíli 2.
Pomalejší lodě budou muset ještě jednou prokázat velkou odolnost. Jedna bouře je za nimi, další se chystá. Prověřování připravenosti stále není konec. Ve třídě IMOCA je na čele Alex Thomson, který pluje nejdále na západě. Za ním je dvojice Paul Meilhat a Vincent Riou. Ze 20 startujících jachet této třídy jich pokračuje 12.
Překvapením je zatím třída Multi 50. Všichni očekávali, že půjde o nejzranitelnější třídu, ale zatím pokračují v závodě všichni. Buď se podařilo zdokonalit lodě natolik, že i něco vydrží, nebo se skippeři naučili pracovat s tím, co mají. Oboje je ale dobrá zpráva.
V Class 40 se zatím vede nejlépe Yoannu Richomme. Dotahuje se však na něj Phil Sharp. Phil je drsný chlapík. Dokáže nemožné na jednu stranu, ale na straně druhé dokáže zničit i obtížně zničitelné…
Polohu lodí najdete zde.
4534
Související články
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Neuvěřitelně krásná trasa
Neuvěřitelně krásná trasa
Podívejte se na tracking sólového závodu přes Atlantik The Transat CIC. Na čele pluje talentovaný Yoan Richomme a jeho trasa je… Prostě geniální! To musí vidět každý, kdo se na ni podívá. Je to kulečník mezi tlakovými nížemi, frontami a hřebeny vysokého tlaku vzduchu. Richomme zase jednou ukazuje, že kouzlo je v jednoduchosti.
Stále se hraje o fantastický rekord
Stále se hraje o fantastický rekord
Charles Caudrelier je v Pacifiku. Za sebou má rekordní překonání (sólové) Indického oceánu (8 dnů, 8 hodin a 20 minut) a zároveň sólový rekord z Bretaně k australskému mysu Leeuwin (18 dnů, 6 hodin a 15 minut). Už je možné říci, že by mohl překonat 7 let starý sólový rekord kolem světa Francoise Gabarta.